2012. augusztus 22.

Nielsen - Élelmiszer-kiskereskedelem csökken Európában és még jobban Magyarországon, 2012. augusztus

  • Hat év alatt most először adtak el átlagosan kevesebb árut az európai élelmiszerüzletek, negyedéves összehasonlításban
  • Első sorban a negatív gazdasági környezet, valamint 
  • a drágulás okozta a csökkenést
  • Magyarországon az élelmiszer-kiskereskedelem árai átlag 7 százalékkal nőttek a második negyedévben, míg Európában 4-gyel
Hat év alatt most először adott el átlagosan kevesebb árut az európai élelmiszer-kiskereskedelem negyedéves  összehasonlításban; az  idei második negyedév során Európában átlag 1 százalékkal csökkent az eladott mennyiség, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, míg Magyarországon  2 százalékkal. Az elemzést a Nielsen készítette, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat.

Értékben az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma Magyarországon átlag 5, földrészünkön 3 százalékkal nagyobb az idei második negyedévben, mint tavaly április-június során. Legnagyobb mértékben nőtt Törökországban 10, Szlovákiában és Lengyelországban 7-7 százalékkal. Ezzel szemben 1-2 százalékos csökkenést regisztráltak Görögországban, Olaszországban és Csehországban.

Mennyiséget tekintve a bolti forgalom huszonegy vizsgált ország közül tizenegyben csökkent, kilencben növekedett, Belgiumban pedig stabil maradt, negyedéves összehasonlításban, a Nielsen adatai szerint. Legnagyobb mértékben, 7 százalékkal esett vissza a mennyiségi eladás Csehországban.  Az utána következő Törökországban, Portugáliában és Olaszországban pedig mínusz 3-3 százalékot regisztráltak. Folyamatosan negatív a tendencia Görögországban, ahol a tizenhárom legutóbbi, egymást követő negyedév mindegyike során mennyiségi csökkenést regisztrált a Nielsen.

Mennyiségi szempontból leginkább Lengyelországban és Norvégiában emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, 3-3 százalékkal, az idei második negyedév alatt.

- Az európai élelmiszer-kiskereskedelem összehasonlító elemzését 2007-ben kezdtük el, és azóta az idei második negyedévben tapasztalunk először csökkenést a mennyiségi eladásoknál. Ezt első sorban a negatív gazdasági környezet okozza, valamint az árak növekedése - állapítja meg Jean Jacques Vandenheede, a Nielsen kiskereskedelmi kutatásainak európai igazgatója.

A vizsgált huszonegy országban az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum együttes kiskereskedelmi átlagára 4 százalékkal emelkedett, a második negyedévben, a tavalyi hasonló időszakkal szemben. A magyarországi 7 százalék a második legnagyobb drágulási ütem Európa fejlett piacai között, a törökországi 13 százalék után. A magyar mutatót a szlovák követi plusz 5, majd a portugál, lengyel, francia, dán és brit, egyaránt 4 százalékkal.

Összesen tizenkilenc országban drágult átlagosan az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum, idén április-júniusban, a tavalyi negyedik-hatodik hónaphoz képest. Csökkent viszont Svájcban és Írországban 2, illetve 1 százalékkal.

Egy másik, szintén 2012. második negyedévi Nielsen-felmérés szerint a fogyasztók egy része számára az első vagy második legnagyobb gondot jelenti, hogy emelkednek az élelmiszer-árak. A drágulás miatt földrészünkön legnagyobb arányban a lengyelek, csehek, franciák, britek és finnek aggódnak.


Táblázat. Magyarországon és a vizsgált európai országokban az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum együttes kiskereskedelmi átlagárának alakulása a legutóbbi negyedévek során. Százalékban, mindig az előző év hasonló időszakához képest.

Ország
2008
II.
2009
II.
2010
II.
2011
I.
2011
II.
2011
III.
2011
IV.
2012
I.
2012
II.
Magyarország
+ 9
+ 5
- 1
+ 3
+ 6
+ 5
+ 4
+ 6
+ 7
Európai átlag
+ 6
+ 2
+ 1
+ 2
+ 3
+ 4
+ 5
+ 5
+ 4


Táblázat. Néhány országban az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum - mennyiségben mért - kiskereskedelmi forgalmának alakulása a legutóbbi negyedévek során. Százalékban, mindig az előző év hasonló időszakához képest.

Ország
08
II.
09 II.
10
II.
11
I.
11
II.
11
III.
11
IV.
12
I.
12
II.
Európai átlag
+ 1
+ 2
0
0
+ 2
+ 1
+ 1
0
- 1
Magyarország
- 2
-  1
- 3
0
- 2
- 2
+ 1
- 1
- 2
Szlovákia
+ 4
-  2
+ 4
0
+ 3
0
+ 2
+ 1
+ 2
Csehország
+ 3
-  1
- 1
+ 2
+ 4
- 2
- 3
- 4
- 7
Lengyelország
+ 7
+  8
- 1
+ 1
+ 1
- 1
0
+ 5
+ 3
Ausztria
- 2
+  1
0
+ 1
+ 1
- 2
- 1
- 2
- 1
Görögország
+ 1
+1
- 4
- 6
- 4
- 2
- 1
- 5
- 2


Táblázat. Néhány országban az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum  – értékben mért - kiskereskedelmi forgalmának alakulása a legutóbbi negyedévek során, nominálisan. Százalékban, mindig az előző év hasonló időszakához képest.

Ország
08
II.
09 II.
10
II.
11
I.
11
II.
11
III.
11
IV.
12
I.
12
II.
Európai átlag
+ 7
 + 4
+ 1
+ 2
+ 5
+ 5
+ 5
+ 5
+ 3
Magyarország
+ 7
 + 4
- 3
+ 3
+ 3
+ 3
+ 5
+ 5
+ 5
Szlovákia
+ 8
- 4
+ 4
+ 3
+ 6
0
+ 7
+ 6
+ 7
Csehország
+ 13
  + 1
- 1
+ 4
+ 6
+ 1
+ 2
+ 1
- 1
Lengyelország
+ 13
+ 11
- 1
0
+ 2
+ 2
+ 3
+ 10
+ 7
Ausztria
+ 3
 + 3
0
+ 3
+6
+ 1
+ 3
+ 1
+ 1
Görögország
+ 7
+ 1
- 5
- 6
- 3
+ 1
+ 1
- 4
- 2

Forrás: Nielsen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum