2012. szeptember 1.

Hans Rosling: a felmérésem megváltoztatja a felfogásukat (videó)

2009 nyarán az USA Külügyminisztériumában Hans Rosling káprázatos bemutatót tartott, amelyben buborékdiagrammokkal leplezte le a fejlődő világról kialakított hamis hiedelmeket. Friss jelentés Kínáról és a bankmentőcsomagok utáni világról, amit remek "adat-show" tarkít. (angol nyelvű videó magyar feliratozással)



Ma az Önök felfogásáról fogok beszélni. A felfogásuk összhangban van a felmérésemmel? (Nevetés) Ha nem, az egyiket frissíteni kellene, nemde?

Amikor globális kérdésekről adok elő hallgatóimnak, majd hallgatom őket a kávészünetben, mindig "róluk" és "rólunk" beszélnek. Az előadóteremben aztán megkérdezem, kik a "mi" és az "ők"? "Hát, a nyugati és a fejlődő világ." "Ahogy tanultuk." Akkor mi a definíció? "A definíció?" "Azt mindenki tudja."

De én csak nyúzom őket. Egy lány végül azt mondta, nagyon okosan: "A nyugat: hosszú élet kis családban, a fejlődő világ: rövid élet nagy családban." Ez jó definíció, így össze tudtam kötni az ő felfogásukat az én felmérésemmel. Ez pedig a felmérés. Tehát ezen a tengelyen itt a család mérete, egy, kettő, ... öt egy nőre eső gyerekek száma. Itt pedig a várható életkor 30, 40, 50. A hallgatók elképzelése szerint.

Ez a hálószobáról szól, hogy vajon a pár kis családot akar, és gondoskodik a gyerekekről. Az élethossz pedig, ez a fürdő és a konyha. Hogy van-e szappan, víz és étel, ami kell a hosszú élethez. És igazuk van. A világnak két része volt, két része, az egyik itt nagy családok és rövid élet. A fejlődő világ. És egy másik része, itt fent ez volt a nyugati világ. Kis családok, hosszú élet.

És amit mindjárt látni fognak a csodás dolog, ami az én életemben következett be. Ahogy a fejlődő országokba eljutott a szappan, tiszta víz, az oltás. Mindenütt gyakorlattá vált a családtervezés. Részben pedig az USA támogatása technikai tanácsadással és befektetéssel. És íme, a világ a kétgyerekes modell felé tart, és a 60-70 év várható életkor felé.

De néhány ország lemaradt, itt, ezen a részen. Látják Afganisztánt, még mindig lent. És itt van Libéria. És itt van Kongó. Tehát van idelenn is ország. Tehát az én bajom az, hogy a tanítványaim világképe akkor volt igaz, amikor a tanáraik születtek. (Nevetés) (Taps)

Ezt mi bemutattuk mindenfelé a világban. A múlt héten a Világ-egészségügyi Konferencián voltam (www.globalhealth.com), és láttam, hogy ez a téveszme még a hozzáértők közt is elterjedt. Nem vették észre a fejlődést ami Mexikóban és Kínában történt az USA-hoz képest. Nézzék, ahogy előrepörgetem. Tessék. Felzárkóznak. Ez itt Mexikó. Egy szinten az USA-val, ebből a két szempontból. A világ-egészségügyi szakértők kevesebb mint öt százaléka tudta ezt. Ez a nagyszerű nemzet, Mexikó, a beáramló fegyverek problémájával küzd az északi határon át. Ezt meg kellett állítaniuk. Mivel, tudják, igen furcsa a viszonyuk az USA-val.

De ha lecserélem ezt a tengelyt, nézzék, és ide az egy főre jutó jövedelmet teszem. Egy főre jutó jövedelem. Ide tudom tenni. És így már egészen más a kép. Egyébként most tanítom Önöket hogyan használják a Gapminder World-öt, azért variálom. Mivel ez egy ingyenes honlap. És ha végül megvan a helyes beállítás vissza tudok menni 200 évet. És az USA-t ott találom fent. Mutatom az összes országot. Már a jövedelem van ezen a tengelyen. Az USA-ban ez mindössze 2000 dollár volt akkor. A várható életkor pedig 35 és 40 között, mint ma Afganisztánban.

Most megmutatom, hogy mi történt a világban. Egy évnyi történelemtanulás helyett az egyetemen. Mutatom egy percben, látni az egészet. (Nevetés) Látják, ahogy a barna buborék, Nyugat-Európa és a sárga, ami az USA egyre gazdagabbak, és egészségesebbek. Ez volt száz évvel ezelőtt a világ többi része lemaradt. Így alakul aztán. Ez itt az influenza. Ezért félünk annyira az influenzától, nemde? Még emlékszünk rá. A várható életkor zuhanására. De aztán feljöttünk. De addig nem, amíg a függetlenedés

el nem jött. Nézzék, itt van Kína, itt van India, és ez történt. Vegyék észre Mexikót ott fent. Mexikó nincs egy szinten az USA-val, de közel van hozzá. És ami különösen érdekes, Kína és az USA fejlődése a 200 év alatt. A legidősebb fiam a Google-nál dolgozik, mióta a Google megvette ezt a szoftvert. Ugyanis ez gyermekmunka. A fiam és a felesége éveken át és fejlesztették. A legkisebb fiam Kínait tanult Pekingben. Szóval előjöttek az én két különböző perspektívámmal. Tudják? A fiam, a legkisebb, aki Pekingben tanult, neki hosszú távú perspektívája van. Míg a legnagyobb fiam, aki a Google-nál van, negyedéves, féléves ciklusban dolgozik. Nem, a Google rendes, van az egy év is, vagy kettő.

Kínában pedig generációkra tekintenek, mert még emlékeznek arra a szégyenteljes száz évre amikor visszafelé haladtak. És emlékezhetnek a múlt század első felére, ami igen szörnyű volt. És most érünk el az úgynevezett Nagy Ugrásig. Ez 1963-ban volt. Mao Ce Tung végül elhozta az egészséget. Aztán meghalt, és Teng Hsziao Ping elindította ezt a fantasztikus fejlődést.

Nem érdekes? Az USA-ban előbb nőtt a gazdaság, aztán lett jobb az élet. Kína pedig jóval előbb lett egészséges. Mert ők megörökölték a tapasztalatot oktatásról, élelmezésről, majd a penicillin előnyeiről, oltásról, családtervezésről. Így Ázsiában előbb jött a társadalmi fejlődés és csak aztán a gazdasági fejlődés. Tehát nekem, a közegészségügy professzorának nem meglepő ez a gyors növekedés.

Mert amit itt látnak, az Thomas Friedman lapos Földje. Nemde? Azért nem teljesen lapos. De a közepes jövedelmű országok ... és itt szoktam javasolni a hallgatóimnak, hogy felejtsék el a "fejlődő világ" ideáját. Mert a fejlődő világról beszélni olyan, mint az USA történetét két fejezetre osztani.

A második fejezet a jelen, Obama elnöksége. Az első pedig a múlt, ami lefed mindent Washingtontól Eisenhowerig. Mert Washingtontól Eisenhowerig; ezt találni ma a fejlődő világban. Vagy akár mehetnénk a Mayflowertől Eisenhowerig, és ez egy kalap alá véve a fejlődő világ. Ahol csodálatosan fejlődő városok vannak, nagyszerű vállalkozók vannak, de vannak összeomló országok is.

Hogy lehetne jobban érzékeltetni? Megpróbálhatjuk úgy, hogy vesszük a jövedelem eloszlását. Ez a világ népeinek jövedelemeloszlása. Egy dollár, annyi pénz, hogy futja ételre. Ők itt éhesen fekszenek le. Ez az emberek száma. Ez itt tíz dollár, amiből telik közegészségügyre, vagy magánorvosra. Ha itt vagy, lesz egészségügyi ellátás a családnak, iskola a gyereknek. Ezek az OECD országok. Zöld: Latin-Amerika, Kelet-Európa. És itt Kelet-Ázsia. A világoskék pedig Dél-Ázsia.

Ez pedig ahogy változott a világ. Így változott. Látják, hogy nő? Ahogy százmilliók, milliárdok lépnek ki a szegénységből Ázsiában? Folytatódik tovább. Innen már előrejelzés. De itt meg kell állnunk, a Lehman Brothers-nél, tudják. (Nevetés) Mivel az előrejelzés innen hamis. Valószínűleg a világ így fog alakulni. És tovább fog fejlődni ehhez hasonlóan. De többé-kevésbé így fog történni mindenképpen. A világ többé nem tekinthető kétpólusúnak.

Itt vannak a magas jövedelmű országok, az USA-val az élen. Itt vannak a feltörekvő országok középen, amik nyújtják az alapot a bankmentő csomagokhoz. És itt a kis jövedelmű országok. (Nevetés.) Igen, ez a helyzet, onnan jön a pénz. Tudják, ők félretettek az elmúlt évtizedben. Tehát itt az alacsony jövedelmű országok ahol a vállalkozók vannak. És itt van az összeomlás és a háború, Afganisztán, Szomália, Kongó egyes részei és Darfur. Ez mind egyszerre van jelen.

Ezért olyan nehéz leírni, mi történik a fejlődő világban. Mert annyira különböző dolgok történnek. Ezért ajánlottam egy más megközelítési módját, hogy beszéljünk a világról. De egy országon belül is hatalmas különbségek vannak. Úgy hallottam, régiónként vannak itt szervezve az ügyosztályok. Itt látják: Szub-szaharai Afrika, Dél-Ázsia, Kelet-Ázsia, Arab országok, Kelet-Európa, Latin-Amerika és az OECD. GDP ezen a tengelyen, ezen az egészség, a gyerekek túlélési rátája. Nem meglepő Afrika, a Szahara déli része, a legutolsó.

De amint felosztom országbuborékokra, ... a buborék mérete a populáció ... láthatják, Sierra Leone és Mauríciusz mennyire különböző. Ekkora a differencia a Szub-szaharai Afrikán belül. Feloszthatunk egy másik területet is. Íme, Dél-Ázsia és az Arab világ. Tehát az összes ügyosztályuk. Kelet-Európa, Latin-Amerika és az OECD országok. És íme, itt az összes. Folytonos az eloszlás. Nem lehet kettéosztani.

Itt a Mayflower lent, itt Washington építi az országokat Lincoln itt van, fejleszti őket. Itt Eisenhower modernizál. És itt, fent, a mai USA. És mindenhol vannak országok. Ez fontos ahhoz, hogy megértsük, hogyan változott a világ. És most engedjék meg, hogy pózoljak egy kicsit. (Nevetés)

Kötelességem, a világ többi részének nevében köszönetet mondani az amerikai adófizetőknek a Demográfiai Egészségügyi Felmérésért (Demographic Health Survey, DHS). Sokan nem tudják ... nem, ez nem vicc. Ez teljesen komoly. Köszönhetően az USA 25 évi támogatásának, kiváló módszerekkel mérték a gyermekhalandóságot így van képünk arról, hogy mi történik a világban. (Taps) Az USA kormánya legjobb arcát mutatta, részrehajlás nélkül, a tényeket nyújtva, ami a társadalom hasznára van. És ingyen elérhető az interneten. Köszönjük!

Ezzel szemben a Világbank, aki az adatokat állami pénzen, a mi adónkból állította össze, pénzért adja azokat tovább, nagyon kényelmetlen guttenbergi módon. (Taps) Azok, akik ezzel foglalkoznak a Világbanknál a világ legjobbjai között vannak. Magasan képzett szakemberek. Mi csak azt szeretnénk, ha a nemzetközi szervek modern módon gondolkodnának, ahogy mi is. Tehát amikor ingyen elérhető adat és nyilvánosság a téma, az USA a legjobbaknak egyike. Ezt nem könnyen mondom ki, svéd egészségügyi szakember létemre. (Nevetés) És nekem senki nem fizetett, hogy ide jöjjek.

Megmutatom, hova kerül az adat, mit tudunk megmutatni a segítségével. Nézzék. Ez a világ. Jövedelem alul, és gyermekhalandóság. Mi történt a világban? 1950 óta, az elmúlt 50 évben a gyermekhalandóság csökkent. A DHS-nek köszönhetjük ezt a tudást. Növekedett a jövedelem. A kék, korábbi fejlődő országok összekeverednek a korábbi iparosodott nyugattal. És folytonosság van. De még mindig létezik, itt fent, Kongó. Vannak még szegény országok, ahogy mindig is voltak a történelem során. Az alsó milliárd, akikről ma egy egészen más megközelítést mutattam be.

És milyen gyorsan történt mindez! Nos, az MDG 4 Az USA nem volt lelkes támogatója az MDG 4-nek. De önök voltak a fő szponzorai annak, amivel megmérhetjük. Mivel csak a gyermekhalandósággal tudjuk mérni. Azt mondtuk, négy százalékkal kell csökkennie évente. Lássuk mi történt Svédországban. Szoktunk kérkedni a gyors fejlődésünkkel. Ott voltunk 1900-ban. 1900, Svédország. Gyermekhalandóság mint Banglades 1990-ben. Bár nekik kevesebb volt a jövedelmük. Jól indultak, jól használták a segélyt. Beoltották a gyerekeket. Tisztították a vizet. És a gyermekhalandóság csökkent, döbbenetes 4,7%-kal évente. Svédország vesztett. Svédországnak is 16 évet adtam.

Második menet: Svédország 1916 vs Egyiptom 1990. És íme. Az USA az egyik tényező itt is. Tiszta víz, étel a szegényeknek. A maláriát felszámolták. 5,5%. Több, mint az MDG.

Utolsó esély Svédországnak, Brazília ellen. Brazília elképesztően fejlődik 16 éve. És ők győztek. Tehát a világ összezár. A közepes jövedelmű országok, a fejlődő gazdasági zóna felzárkózik. Városokba költöznek, ahol több segítséget kapnak ehhez.

De a svédek óvást jelentenek be. "Nem tisztességes! Nekik volt oltásuk, antibiotikumuk, Svédországnak nem volt. Egyidejű verseny kell." Jó, akkor mutatom Szingapúrt, születésem évében. A gyermekhalandóság duplája volt Svédországénak. Ez a legtrópusibb ország a Földön. Egyenlítői lápvidék. És tessék. Kellett idő megszerezni a függetlenséget. De aztán jött a gazdasági növekedés. És szociális fejlesztések. Kiirtották a maláriát. Kiváló egészségügyi rendszerük van, és legyőzték az USA-t is, Svédországot is. Sose gondoltuk volna, hogy legyőzhetik Svédországot! (Taps)

Az összes zöld ország eléri az MDG-t. A sárgák éppencsak. A vörösek kudarcot vallottak, náluk változásra van szükség. Nem leegyszerűsítő extrapoláció ez. Valóban meg kell találnunk a módját, hogy jobban segítsük ezeket az országokat. Méltányolnunk kell a közepes jövedelmű országokat, az eredményeikért. És tényszerűvé kell tenni végre a világképünket.

Itt: dollár per fő. Itt: HIV fertőzöttség országonként. A kék Afrika. A buborék mérete a fertőzöttek száma. Itt látják Dél-Afrika tragédiáját. A felnőtt lakosság 20%-a fertőzött. A magas jövedelem ellenére rengeteg a HIV fertőzött. De ugyanakkor itt lent is van Afrikai ország. Nincs afrikai HIV járvány. Jó pár, 5-10 afrikai országban olyan a helyzet, mint Svédországban vagy az USA-ban. De ott vannak azok, ahol elképesztően magas.

Megmutatom, hogy mi történt az egyik legfejlettebb országban. Afrika legélénkebb gazdaságában, ahol igen jó a kormányzás. Botswanában. Nagyon magas. De már csökken. De nem zuhan. Mert a PEPFAR segítségével a betegeket gyógyítják, és nem halnak meg. És nem igaz az sem, hogy a háború okozza. Itt van Kongó, háború van. Ez pedig Zambia, béke.

És nem is a gazdaság. Gazdagabb országokban magasabb. Ha felosztom Tanzániát jövedelem szerint, a leggazdagabb 20%-ban több a HIV, mint a legszegényebben Nagy a különbség országon belül. Kenya tartományai. Különbözőek. Ez a helyzet. Nem a mély szegénység. Ez egy speciális helyzet. Az oka talán az egynél több szexuális kapcsolat a heteroszexuális népesség körében egyes országokban, vagy országrészekben, Dél- és Kelet-Afrikában.

Ne mondd, hogy Afrika. Ne mondd, hogy rassz. Ez helyi probléma. Helyi megelőzésre van szükség, helyi lehetőségek szerint. Tehát hogy befejezzem: Sok a szenvedés az alsó milliárdban, amit nem ismerünk. Ahol nincs mobil, nem láttak számítógépet, nincs áram a lakásokban.

Ez a Konzo betegség. Húsz évet töltöttem ennek tisztázásával Afrikában. Egy gyökér hanyag feldogozása okozza ínséges időkben. Mint a pellagra volt Mississippi-ben, a '30-as években. Vagy mint más táplálkozással összefüggő betegségek. A gazdagokat nem érinti.

Megtörtént Mozambikban. Ez Mozambik. És népbetegség Tanzániában is. Önök soha nem is hallottak erről. Pedig sokkal többeket érint mint az ebola. Sokakat megnyomorít szerte a világon. Az utóbbi két évben 2000 ember bénult meg a Bandunda régió déli csücskében. Illegális gyémántkereskedelem zajlott, Angola UNITA-kontroll alatti részén. Ez mára megszűnt. De a gazdasági helyzet nagyon rossz. És egy hete, most először, négysoros hír jelent meg az interneten.

Ne zavarja meg Önöket a fejlődő országok sikere, a közepes jövedelmű országok és a békében élő országok előtt álló lehetőségek. Egymilliárd továbbra is nyomorog. És mélyebb belelátásra van szükség, minthogy "fejlődő világ". Új felfogás kell. A világ összemosódik. De, de, de! Nem az alsó milliárd. Ők továbbra is olyan szegények, mint valaha. Nem fenntartható. És nem egy nagyhatalom lesz. Az USA marad az egyik nagy, ha nem a legnagyobb szuperhatalom. És ma a legreménytelibb hatalom. Ez az intézmény létfontosságú szerepet fog betölteni, nem az USA, hanem a világ szempontjából. Önöknek nem jó az elnevezése. Ez nem külügyminisztérium, hanem Világminisztérium. És mi bízunk Önökben. Köszönöm a figyelmet. (Taps)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum