2012. szeptember 28.

KSH - Szállítási teljesítmények, 2012. II. negyedév

A nemzetgazdaság visszaeső teljesítményével párhuzamosan 2012 II. negyedévében a szállított áruk tömege 10, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 4%-kal volt kisebb az előző év azonos időszakához képest.

A helyi személyszállítási forgalom nem változott számottevően. A helyközi személyszállításban – az utasszám szerény mértékű növekedése ellenére – az utaskilométerben kifejezett teljesítmény 11%-kal csökkent, meghatározóan a Malév megszűnése miatt. Tovább emelkedett az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma, ugyanakkor ezek csaknem fele (45%-a) használt volt.

Áruszállítás

2012 II. negyedévében a szállított áruk tömege – 62 millió tonna – az előző évhez képest 10%-kal csökkent. Módozatonkénti bontásban a vasúti stagnált, a belvízi 14%-kal növekedett, míg a közúti 14, a csővezetékes szállítás 6%-kal csökkent. Az árutömeg 67%-át közúton, 19%-át vasúton szállították; belföldi viszonylatban a közúti fuvarozás részesedése még jelentősebb (85%) – a vasúti, a csővezetékes, a belvízi és a légi szállítás esetében a nemzetközi tevékenység volt hangsúlyosabb.

Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény – 13 milliárd árutonna-kilométer – 4%-kal kisebb, mint 2011 azonos időszakában. A vasúti szállítás 5, a belvízi 8, a csővezetékes 1%-kal nőtt, de mindez nem ellensúlyozta a közúti szállítás 7%-os csökkenését. Az áruszállítási összteljesítményből a közúti 66, a vasúti 19, a csővezetékes 11, míg a belvízi szállítás 4%-kal részesedett.

A nemzetközi áruszállítás volumene 1%-kal csökkent, az árutonna-kilométerben mért teljesítménye 4%-kal mérséklődött. A belföldi áruszállítás volumene 15, teljesítménye 4%-kal csökkent.

A belföldi közúti áruszállítás volumene 17, a nemzetközi 1%-kal csökkent a tárgyidőszakban. A belföldi áruszállítás teljesítménycsökkenését részben a járműállomány struktúraváltozása okozza. A megfigyelésbe bevont 3,5 tonna teherbírás feletti gépjárművek egyre inkább a nagyobb távolságú, nemzetközi áruszállításban vesznek részt. 

A belföldi fuvarok egy részét a 3,5 tonna teherbírás alatti járművekkel végzik, amelyek teljesítményét az európai gyakorlatnak megfelelően a statisztika nem méri. A szállítási szolgáltatások csökkenését az egyik legnagyobb megrendelő, az építőipar tartós mélyrepülése is okozta (itt az év II. negyedében tizedével esett vissza a termelés 2011 azonos időszakához képest).

A közúti áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 7%-kal lett kisebb. A teljesítményt a nemzetközi szállítás 5%-os csökkenése és a belföldi szállítás jelentősebb, 13%-os visszaesése jellemzi. A nemzetközi és belföldi forgalom összességét tekintve keve¬sebb árut szállítottak relatíve nagyobb távolságra.

8%-kal nőtt az átlagos szállítási távolság, míg az üresen megtett út aránya – feltehetően a jobb fuvarszervezésnek köszönhetően – csökkent. A szállítási ágazatba sorolt vállalkozások nemzetközi szállításban való meghatározó részvétele miatt a közúti áruszállítási teljesítmény 71%-a ezen vállalati körnek tulajdonítható.

A saját számlás szállítás teljesítménye jelentősen, 17%-kal, míg a fuvardíj ellenében végzetté 6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Az egyéni vállalkozásoknál csökkent a legnagyobb mértékben az üresen megtett út aránya 2011 II. negyedévéhez képest, 7%-kal, míg a szállítási ágazatban tevékenykedőknél 6%-kal. Mindemellett a társas vállalkozások és az ágazatban tevékenykedők továbbra is lényegesen jobban kihasználják ki a járműveiket: az üres futások aránya 20, illetve 18%. Ugyanez a mutató az egyéni vállalkozásoknál és a más ágazatban tevékenykedőknél 30 és 27%.

A vasúti áruszállítás volumene összességében nem változott az előző év azonos időszakához viszonyítva. A Duna alacsony vízállása miatt a vízi szállítás gyakran átterelődött a vasútra, amely a kisebb vasúti társaságoknak kedvezett, teljesítményük 20%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva. A nemzetközi szállítás tekintetében a kivitel 4, a behozatal 10%-kal csökkent, míg az átmenő forgalom teljesítménye 7%-os növekedést mutatott. Összességében a nemzetközi szállítás volumene 3%-ot csökkent.

Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 5%-ot emelkedett az előző év azonos időszakához képest, a nagyobb vasúti társaságok mindegyike növekedést realizált. A belföldi forgalom jelentősen – 43%-kal – megemelkedett az előző év azonos időszakához képest. A nemzetközi áruszállítás tekintetében a kivitel 4, a behozatal 5%-kal csökkent, az átmenő szállítás ellenben 12%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Az átlagosan megtett távolság a nemzetközi utak esetében 224 km, ezen belül az átmenő szállításoknál 268 km.

2012 második negyedévében a belvízi áruforgalom volumene 14%-kal, az árutonna-kilométerben mért teljesítménye 8%-kal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában. A növekedés a kirakások, azaz az importszállítmányok össztömegében tapasztalt 38%-os visszaesés, valamint a berakásoknál, azaz az exportnál mért 67%-os növekedés eredője. A belvízi áruszállításban magyar lobogó alatt hajózó járművek részesedése az összes szállított áruból 7, az árutonna-kilométerben kifejezett összteljesítményből 8% volt.
A légi áruszállításban a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér összes áruforgalma 15 ezer tonna volt, ami 17%-kal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

Személyszállítás

A helyközi személyszállításban 2012. április–júniusi időszakban az utasforgalom 1%-os növekedése mellett az utaskilométerben mért teljesítmény 11%-kal mérséklődött 2011 második negyedévéhez képest.

A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve – az autóbusz-forgalom súlya meghatározó: 78%. A nemzetközi szállításban a Malév kiesésével a légi közlekedés vezető szerepe megszűnt, a hiányzó teljesítmény nagy részét külföldi fuvarozók vették át. A közlekedési módozatok súlya átrendeződött, így vasúton az utasok 41, repülőn 33, autóbuszon 26%-a utazott a tárgyidőszakban. (2011 második negyedévében még az utasok 53%-a választotta külföldi utazásakor a repülést.) A vasúton utazók száma 10, az autóbuszon utazóké 2%-kal nőtt. A légi személyszállításban1 az utasszám 55%-kal, a teljesítmény 50%-kal csökkent.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 53 országba elszállított utasforgalma 2,3 millió fő volt a II. negyedévben, ami 3%-kal volt kevesebb, mint a 2011. év azonos időszaki. Ezt az utasforgalmat összesen 22,8 ezer, az előző évinél 21%-kal kevesebb járattal realizálta. A legnagyobb forgalmat lebonyolító légitársaságok a Wizz Air, a Ryanair, a Lufthansa, az EasyJet, a KLM, a British Airways és az Air France. A legnagyobb súlyú országok a menetrend szerinti forgalomban – az utasok számát tekintve – Németország, az Egyesült Királyság, Olaszország és Hollandia voltak.

A Malév megszűnésével a repülőtéri utasforgalom átrendeződött, a fapados légitársaságok szerepe megnőtt. A kiesett Malév helyére beállt, új fapados járatok általában magasabb kapacitáskihasználtsága ugyan valamelyest visszaesett (84-ről 76%-ra), a hagyományos légitársaságoké viszont nőtt (68-ról 74%-ra). Bár ötödével kevesebb a járatok száma, az utasforgalom jóval kisebb mértékben (3%-kal) csökkent.

A helyi személyszállításban az utasszám 1%-kal csökkent, míg az utaskilométerben mért teljesítmény lényegében nem változott 2011 második negyedévéhez viszonyítva. A legmagasabb – az utasszámot tekintve 55%-os, az utaskilométert figyelembe véve 58%-os – részaránya az autóbusz-közlekedésnek volt. Az autóbuszon utazók 49%-a Budapesten közlekedett.

A közúti gépjárművek állománya

2012. június 30-án a közúti gépjárművek állománya 3,6 millió darab volt, ebből a személygépkocsik száma valamivel kevesebb mint 3 milliót tett ki.

2012 első féléve során a hazánkban forgalomban lévő személygépkocsik száma közel 1%-kal nőtt. A többi gépjármű száma is nőtt, az autóbuszok 1, a motorkerékpárok 8, a tehergépkocsik 1, a vontatók 4%-kal. Tovább nőtt a gépjárművek átlagos életkora: a személygépkocsiké 12,2 (+0,3), az autóbuszoké 14,3 (+0,4), a tehergépkocsiké 11,5 (+0,3) év.

2012 II. negyedévében az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 27 ezer volt. Ez az alacsony bázisidőszaki adathoz képest 49%-kal több, de még így is csak 56%-a a 2008-as – a válságot megelőző utolsó – év azonos időszaki mennyiségének. A Volkswagen, az Opel és a Ford márkák adták együttesen az elsőként forgalomba helyezett személygépjárművek csaknem harmadát. Az első alkalommal regisztrált autók 45%-a volt használt, míg ez a mutató 2008 azonos időszakában mindössze 10% volt.








Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum