2012. december 21.

KSH - Közlekedési infrastruktúra, járműállomány, üzemanyagárak, 2011

Közlekedési infrastruktúra

A magyarországi közúthálózat a településeket összekötő állami tulajdonú országos közutakból és az önkormányzati tulajdonban lévő helyi közutakból áll. A 2011. december 31-i állapot szerint az országos közutak hossza 31 698 km, a helyi közutaké 169 263 km. 2010-hez viszonyítva az országos közutak hossza és összetétele sem változott jelentősen. Csongrád megyében 31 km, települést elkerülő gyorsforgalmi útszakaszt adtak át 2011-ben.

Az országos építésű normál nyomtávú  vasutak építési hossza 2011-ben7163 km volt, ezen belül a működtetett vasútvonalak hossza (7092 km) 183 km-rel rövidebb az egy évvel korábbihoz képest.

A villamosított pályák aránya az EU egészében a teljes pályahossz 52,3, Magyarországon 35,8%-a volt 2010-ben. A két- vagy többvágányú vasúti pályák hosszának aránya a hazai összhálózatban 18%.

A parti építésű (közforgalmú és üzemi) kikötők száma 2009 és 2011 között 51-ről 53-ra emelkedett. Továbbra is a három országos közforgalmú kikötő a meghatározó a magyarországi vízi áruszállításban: a bajai, a csepeli és a győr-gönyűi. Mind a közforgalmi, mind az üzemi kikötők száma 2010-ben nőtt eggyel-eggyel, 2011-ben nem változott.

Magyarországon a légi szállítási forgalom főként a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre koncentrálódik, tekintettel központi elhelyezkedésére és kiváló infrastruktúrájára. Az országban további négy nyilvános nemzetközi repülőtér  üzemel: a debreceni, a győr-péri, a pécs–pogányi és a sármelléki. Közülük a Debrecen Airport és a Fly Balaton (Sármellék) utasforgalma említésre méltó.

A csővezeték-hálózat 2011-ben 8 ezer km-es hossza 3%-kal több, mint az előző évi, ezen belül a földgázvezetékeké 4%-kal 5,8 ezer km-re nőtt, a kőolaj- (0,8 ezer km) és az egyéb szénhidrogén-vezetékeké (1,4 ezer km) nem változott. A 207 kilométeres új földgázvezeték  Városföld és  a horvátországi  Slobodnica között  biztosít gázszállítási lehetőséget.

Járműállomány

A  közútigépjármű-állomány 2011-ben (3,6 millió gépjármű) lényegében az  előző évivel azonos szinten maradt. Az átlagéletkor 12,9 év,  a 2007-ig  tartó  csökkenést követően az állomány ismét öregszik.

A személygépkocsik száma – 2009 és 2010 után – 2011-ben ismét mérséklődött (1,0%-kal), továbbra is 3 milliónál kevesebb. Az állomány harmadát Közép-Magyarországon regisztrálták. A hazai személygépjármű-állományban az Opel, a Suzuki, a Volkswagen, a Ford és a Renault márkák aránya együtt mintegy 50%. Az autók átlagéletkora az utóbbi néhány évben egyre nő (2009-ben 10,8, 2010-ben 11,3 év volt) és változatlanul magas (2011-ben 11,9 év). Valamivel kedvezőbb a helyzet a hazai gyártású Suzuki (9,8 év) vagy a magyarországi utakon  újabban  megjelenő kelet-ázsiai gyártmányok esetében (Toyota: 9,0 év, Nissan: 10,2 év, Honda: 10,0 év). A csaknem hárommilliós személygépkocsi-állomány 87%-a katalizátorral ellátott.


2011-ben megállt az első alkalommal forgalomba helyezett autók összes számának évek óta tartó csökkenése, számuk (77 ezer) 2003 óta először nőtt (25%-kal) az előző évihez képest. Az első forgalomba helyezéseken belül az Opel, a Volkswagen, a Ford, a Renault és a Skoda a legnépszerűbbek – 12, 11, 10, 7, illetve 6%-os részesedéssel. Kedvezőtlen tendencia, hogy nő az első forgalomba helyezések között a használt személygépkocsik aránya: 2009-ben 17, 2010-ben 25, 2011-ben már 38%volt.

Magyarországon az  első alkalommal forgalomba helyezett dízelmeghajtású személygépkocsik aránya a 2009. évi 41%-ról 2010-ben 50, 2011-ben 54%-ra nőtt, így már második éve, hogy számuk meghaladja a benzinnel működőkét. A személygépkocsi-állományban 1 százalékponttal, 22%-ra nőtt a részesedésük, 2011 végén 643 ezer dízelmotoros gépkocsi volt forgalomban.

A természetes személyek személygépjármű-vásárlása jelentősen, 39%-kal, a jogi személyeké 8%-kal volt magasabb, mint az előző évben, az első forgalomba helyezések száma mindkét kategóriában elérte a 2009-es szintet. 2011-ben 3%-kal több(48 ezer) új személygépjárművet jegyeztek be, mint 2010-ben. Ezzel párhuzamosan a használt gépjárművek 2011. évi bejegyzéseinek száma 89%-kal, 29 ezerre nőtt.

A  motorkerékpár-állomány 2011-ben  4%-kal, 147 ezer darabra nőtt. A japán márkák fölénye figyelhető meg. Az év során első alkalommal regisztrált motorkerékpárok 54%-a a Honda, a Suzuki és a Yamaha márkák közül került ki.

A hazai autóbusz-állomány 2011-ben 2%-kal, 17 ezer darabra csökkent. A Mercedes, a MAN, a Kravtex és a Ford térnyerése mellett az Ikarus folyamatosan veszít hazai dominanciájából. Az állomány átlagos életkora 2009-ben 12,9, 2010-ben 13,4, 2011-ben 13,9 év volt, az említett legnépszerűbb márkák életkora kivétel nélkül nőtt az előző évekhez képest. Az autóbuszpark döntően – 98%-ban – dízelüzemű, 2%-a benzinnel működik. Az először Magyarországon forgalomba helyezett autóbuszok száma  évről évre csökken, 2011-ben már csak 649 volt,  ez  az előző évinek 99, a 2009. évinek 64%-a. Az összes először forgalomba helyezett autóbusz 30%-a Mercedes (129 darab) és Kravtex (68 darab) típusú volt.

A  tehergépjármű-állomány némi csökkenéssel  lényegében változatlan maradt, ezen belül a 3,5 tonna össztömeg alatti tehergépjárművek száma stagnált, a 3,5 és 7,5 tonna köztiek száma 1%-kal nőtt, a 7,5 és 12 tonna köztiek, valamint a 12 tonna feletti tehergépjárművek száma egyaránt 4%-kal csökkent.


A  vasúti gördülőállományban a mozdonyok száma  10%-kal emelkedett 2011-ben. A járműállományon belül a vasúti személykocsik száma 3, a vasúti teherkocsik száma 7%-kal haladta meg  az előző évit.

A villamos-, a metró-, a földalatti, a HÉV- és a trolibusz-közlekedés járműállománya lényegesen nem változott,  11-gyel bővült  a villamosok, kettővel csökkent  a trolibuszok száma. Folyamatban van, illetve a befejezéshez közeledik Miskolcon, Debrecenben és Szegeden a villamospálya- és trolibuszhálózat-felújítási és -fejlesztési program, ennek eredményeként a villamos viszonylatok hossza 49, a trolibuszoké 33 kilométerrel nőtt hazánkban 2011-ben.

A Magyarországon bejegyzett  áruszállító vízi járművek száma mintegy  3%-kal kisebb, mint 2010-ben, 449 magyar felségjelű áruszállító hajót és uszályt tartottak nyilván 2011-ben. A nem áruszállító hajók száma 23 854 volt, ezen belül a kompok száma nem változott, a kishajóké 640, a jetskiké 36, az úszóműveké 26, az úszó munkagépeké 4, a személyhajóké 2  darabbal bővült.  2011-ben csaknem  21 ezer motoros és vitorlás kishajó szerepelt a magyar lajstromban.

A Magyarországon bejegyzett polgári repülőgépek száma lényegében nem változott (1242). Az állományban a 9 tonnán felüli, kereskedelmi célú – tehát a légi szállítás döntő részét lebonyolító – repülőgépek darabszáma 3%-kal, 70-re nőtt.

Üzemanyagárak és -töltőállomások

A Magyarországon működő közforgalmú üzemanyag-töltőállomások száma 2011-ben 2206 volt. Ezek területi eloszlását főként az adott megye, régió négyzetkilométerben mért nagyságával és az ott regisztrált, üzemben tartott közúti gépjárművek számával érdemes egybevetni. Budapestre és Pest megyére a nagyfokú koncentrá-ció jellemző, Közép-Magyarországon, az ország területének 7,4%-án található a töltőállomások 25,5, a regisztrált autók 33,2%-a.

A Dunántúlon a területi hányad és a két  másik  arány egymáshoz viszonyítva sokkal kiegyensúlyozottabb (39,4%; 32%; 31,5%). Az Alföld és Észak nagyrégióhoz tartozik az ország területének 53,2%-a, itt
működik a töltőállomások 42,5%-a, miközben a személyautók 35,4%-át regisztrálták ebben a térségben.

Az utóbbi nagyrégióban a száz négyzetkilométerre jutó autók száma  a Közép-Magyarországon nyilvántartottaknak mindössze 14,9, a töltőállomásoké pedig 23,3%-a. Az Alföld és Észak  nagyrégióban átlagosan 1,9, a középmagyarországiban 8,1 töltőállomás található száz négyzetkilométeren.

Az üzemanyagárak alakulása kihat a nemzetgazdaság egészére. A hazai üzemanyagárak mozgását főként a világpiaci kőolajár és a forintárfolyam változása befolyásolja. Az éves átlagos dollár/forint középárfolyam 2009-ben 202, 2010-ben 208, 2011-ben pedig 201 forint volt. 2011-ben tovább növekedett a világpiaci olajár – míg egy hordó Brent olaj 2009-ben átlagosan 63, 2010-ben 81, addig 2011-ben már 112 dollár volt.

Az itt említett tényezők együttes hatására 2011-ben az üzemanyagok átlagára Magyarországon  jóval magasabb szinten ingadozott, mint 2010-ben.  2011 decemberében egy liter 95-ös benzin már több mint 400, egy liter gázolaj pedig 425 forintba került. A motorbenzin és a gázolaj ára elérte azt a szintet, amely már visszafogja a hazai üzemanyag-fogyasztást: a benzin kiskereskedelmi forgalma 2011-ben 4%-kal volt kisebb az előző évinél, a gázolajé stagnált.





Forrás: KSH (kiadvány)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum