2013. március 25.

GfK - Műszaki termékek piaca Nyugat-Európában, 2013. március


Nyugat-Európában a teljes műszaki fogyasztási cikk piac 56,3 milliárd eurós értékesítési összforgalmat generált 2012 negyedik negyedévében. Az előző év azonos időszakához képest ez egy százalékos növekedésnek felel meg. A GfK TEMAX® Nyugat-Európa jelentése alapján az összpiac 2012-ben – az egész évet figyelembe véve – 190,7 milliárd eurós értékesítést produkált, ami 0,2 százalékos növekedésnek felel meg. A tendenciák ugyanakkor Nyugat-Európa egyes országaiban egymástól eltérnek.

A GfK TEMAX® Nyugat-Európa adatai alapján a telekommunikáció maradt a legnagyobb mértékben növekvő szektor. Az okostelefonok vezetik a piacot, kétszámjegyű növekedést könyvelve el mind 2012 negyedik negyedét, mind pedig az egész évet tekintve.

Ezzel ellentétben a szórakoztató elektronikai, illetve az irodatechnikai berendezések és kellékek piacán jelenleg nincs más olyan termékcsoport, amely növekedne. Az országok teljesítményét összehasonlítva még mindig érzékelhető a különbség a válság által különösen sújtott déli országok és a jelenleg jól teljesítő északiak között.

Telekommunikáció: kétszámjegyű árbevétel növekedés

2012 negyedik negyedévében 10,3 százalékos növekedéssel a GfK TEMAX® által vizsgált szektorok közül a legnagyobb növekedést Nyugat-Európában a telekommunikációs szektor érte el: október és december között a kártyafüggetlen árakat figyelembe véve elérte a 7,1 milliárd eurót. Az éves mérleg a 22,9 milliárd eurós teljes értékesítési volumennel és a 11,4 százalékos növekedési rátával még jobb eredményt mutat.

A siker kulcsa az okostelefonok kiemelkedő teljesítménye. Esetükben a kereslet a maximum 150 eurós belépő árkategóriában és a 400 eurótól induló csúcskategóriában növekszik a leggyorsabban. Ez az árazás egyrészről vonzóvá teszi a mobiltelefon tulajdonosok számára a régi telefon cseréjét, másrészről új prémium készülék vásárlásra ösztönözte azokat a vásárlókat, akiknek már van első generációs okostelefonjuk. A mai modellek több szempontból jobbak elődeiknél: míg a kijelző akár 5 inch-es lehet, a készülék maga a növekvő méretet kompenzálva egyre keskenyebbé válik. A beépített kamerák felbontása egyre jobb és Full HD szabvány szerinti videofelvétel készítésére alkalmasak, miközben az internetes szörfözést a nagyobb adatátviteli sebesség és a két- vagy négymagos processzor teszi még élvezhetőbbé.

Információs technológia: a média táblagép térhódítása 2012-ben

Az IT szektor 2012 negyedik negyedévében 6,5 százalékos növekedést generált, amely 18,2 milliárd eurós értékesítési árbevételt jelent. A piac 3,9 százalékkal, azaz 59,4 milliárd euróval bővült, ami figyelembe véve a piacok telítettségét és a háztartások elektronikai eszközökkel való ellátottságának magas szintjét mindenképpen jó eredmény.

Az informatikai hardver piac pozitív eredményének fő indoka az ultravékony notebookok és média táblagépek iránti robbanásszerűen megnövekedett piaci igény. Különösen az utóbbi ért el nagy áttörést 2012-ben: a kereslet az év során folyamatosan nőtt, majd 2012 utolsó negyedévében érte el a legmagasabb értékeket. Ezek az innovatív termékek divatosak és a vonzó árpontok további keresletet generálnak. A GfK 2013-ra az IT szektor további fejlődését várja, hiszen a hardveres innovációk a növekvő szoftver- és szolgáltatáskereslettel együtt képesek lesznek növekedésre ösztönözni a piacot.

Háztartási kisgépek: pozitív évzárás 2012-ben

A nyugat-európai fogyasztók mintegy 4,9 milliárd eurót költöttek háztartási kisgépekre (SDA) 2012-ben, ami 2011 negyedik negyedévéhez viszonyítva 6,2 százalékos növekedésnek felel meg. Az összforgalom elérte a 15,1 milliárd eurót, vagyis 3,9 százalékkal nőtt.

Az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország is növekedéssel zárta az évet, míg Spanyolország, Olaszország, Portugália és Görögország piacai zsugorodtak.

A növekedés mozgatórugói az európai háztartási kisgéppiacon továbbra is a hagyományos konyhai kisgépek. Csökkenő árai ellenére a teljesen automata eszpresszó/kávéfőző gépek értékesítési forgalma nőtt, ugyanis – különösen Németországban – megugrott a kereslet irántuk. A számos promóció hatására – elsősorban Franciaországban és az Egyesült Királyságban – a filteres kávéfőző gépek szintén növekedést könyvelhettek el. Ráadásul az innovációk elősegítik az értékesítést: Hollandiában egy új szegmens, a cserélhető kávébabtartókkal felszerelt kávégépek iránt növekszik a kereslet. Németországban az szájzuhany készülékeknek volt sikere, az Egyesült Királyságban pedig a fényimpulzus technológiával (IPL) működő szőrtelenítő gépek piaca bővült tovább. A GfK a háztartási kisgépek piacán 2013-ra a „hagyományosan nagy piacrészt képviselő termékcsoportoktól és az innovatív megoldásokat felvonultató kategóriáktól vár enyhe növekedést”.

Háztartási nagygépek: a hatékonyság, a kényelem és a kapacitásnövekedés járul hozzá a piac fejlődéséhez

A nyugat-európai háztartási nagygép (MDA) szegmens 2012 negyedik negyedévében összességében 8,3 milliárd eurós értékesítést produkált, ami 1,4 százalékos erősödést jelent. Ennek alapját az Ausztriában, Németországban, az Egyesült Királyságban és Svédországban végbement fejlődés adta. A teljes évi értékesítés kismértékű – 0,8 százalékos – növekedést hozott, ami összességében 31,5 milliárd euró.

Az ausztriai és németországi fejlődést a nagyobb töltőkapacitás, hatékonyság és kényelem iránt tovább erősödő fogyasztói igény eredményezte. A mosógépek esetében az energiafelhasználás szempontjából hatékony, 7 kg vagy afeletti töltőkapacitású hőszivattyús szárítók voltak a piac motorjai. A főzőeszközök terén a párológépek, a flexibilisen beépíthető indukciós főzőlapok és a design-orientált páraelszívó találta meg piaci rését. A svédek nagyobb hangsúlyt helyeznek a prémium termékekre, amelyek jellemzően alacsony vízfogyasztásúak, energia-hatékonyak valamint alacsony a zajszintjük. Az Egyesült Királyságban még mindig nem az energiahatékonyság a döntő paraméter, a fogyasztók jellemzően a nagyobb kapacitású készülékeket keresik, így például a kétajtós „side by side” hűtőket.

Fotózás: a magas technológiát képviselő készülékek előretörése

A nyugat-európai fogyasztók 2012 negyedik negyedévében valamivel többet költöttek fotótermékre az előző évhez képest: az összárbevétel 2012 utolsó negyedévében 2,5 milliárd eurót tett ki, vagyis 1,2 százalékos pluszt hozott. A nyugat-európai fotóágazat 2012. január és december között hullámzó teljesítményt produkált: az értékesítés 2,3 százalékkal, összesen 8,4 milliárd euróval csökkent.

Két pozitív és egymást erősítő trend volt megfigyelhető 2012 végéig: nevezetesen a cserélhető optikás fényképezőgépek növekvő forgalma és – ezzel összhangban – az egyre növekvő kereslet a cserélhető objektívek iránt. Ezeken a szegmenseken kívül a kompakt (tükör nélküli) rendszerkamerák viszonylag új szegmense és a tükörreflexes fényképezőgépek (D-SLR) járultak hozzá a forgalom növekedéséhez. Ezen felül a nagyobb értékű és keskeny design-os fix objektívvel ellátott fényképezőgépek piachoz hozzáadott értéke jelentős. Ezek a hatások segítették ellensúlyozni a low-end gépek hanyatlását, amelyeket ma már egyre inkább az okostelefonok váltanak ki. Mindent összevetve a jelenlegi piaci dinamikát leginkább a „trading up” jellemzi, ami a 2013-ra vonatkozóan bizakodó kilátásokat tesz lehetővé.

Irodai berendezések és kellékek: nyomás alatt a piac

A nyugat-európai irodai berendezések és kellékek piacának teljes árbevétele 2012 utolsó negyedévében 4,1 milliárd eurót ért el, ez az előző negyedévhez képest 2,3 százalékos csökkenést jelent. A teljes év adatai 3 százalékos – azaz 15,5 milliárd eurós – csökkenést mutatnak. A GfK TEMAX® Nyugat-Európa által vizsgált valamennyi ország közül Ausztria, Belgium, Franciaország és Svédország mutatott enyhe növekedést.

A privát fogyasztáshoz nagymértékben köthető tintasugaras nyomtatókészülékek veszítettek sokat piaci forgalmukból, ami esetenként akár két számjegyű is lehet. Ezt a tendenciát erősíti az egyes országokban megjelenő, a szegmens iránt csökkent érdeklődést mutató vásárlási magatartás. A lézernyomtatók valamivel jobban szerepeltek, de ma már ez a szegmens is csökkenő kereslettel és növekedéssel szembesül. A multifunkcionális készülékek legalább még részben képesek voltak tartani korábbi eladási szintjüket, de az is egyre inkább nyomás alá kerül. Ezek a fejlemények negatív hatással vannak a tartozék üzletágra, mivel a tintapatron és lézertoner iránt jócskán csökken a kereslet. Ugyanakkor a nyomtatási szegmensben bejelentett újítások azt a reményt kelthetik, hogy 2013 majd jobban alakul.

Szórakoztató elektronika: a high-end audio termékek iránti kereslet növekedése

Nyugat-Európában a szórakoztató elektronikai termékek értékesítése 37,9 milliárd eurót tett ki 2012-ben, ami az előző évhez képest 10,4 százalékos visszaesés. A trendet az utolsó negyedév sem tudta megállítani, így az értékesítési volumen 11,3 milliárd euróval csökkent, ami 12,1 százalékos gyengülés az előző év azonos három hónapjához viszonyítva.

Világossá vált, hogy a tévé elveszítette vezető pozícióját a leginkább keresett digitális termékek között. A fogyasztók a digitális világban elsősorban nem új síkpaneles tévére kívánnak beruházni. A legtöbb háztartásban már van legalább egy síkképernyős tévé, de még gyakrabban kettő vagy három. Ezek már csak nagyobb képernyővel vagy „okosabb”, nagyobb tudással bíró tévével helyettesíthetők. Így a teljes piaci volumen stabil és magas szintű marad, de piaci értékben tartós árcsökkenéssel sújtott.

Ugyanakkor az audio szegmens kilátásai pozitívak, mivel a fogyasztók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a valódi zenei élmény iránt. Ezen túl sok audio tartalmat tárolnak saját okostelefonjukon vagy hordozható médialejátszójukon, és ezeket a tartalmakat a nappaliban is kiváló minőségben akarják élvezni. Ez viszont azt eredményezi, hogy egyre nagyobb az igény a tartozékok, mint például a dokkoló állomás iránt. Így a szórakoztató elektronika esetében a valós tendencia egyre inkább az audio, mintsem a tévé vagy videó szegmens felé mutat.

GfK TEMAX® Nyugat-Európa: stabil fejlődés egy nehéz évben

Visszatekintve, 2012 nehéz évként értékelhető Európa számára. Számos ország még mindig recesszióval és bizonytalansággal küszködik. Mindezek tükrében a január és december közötti 0,2 százalékos, 190,7 milliárd eurót hozó minimális árbevétel növekedés meglehetősen biztató eredmény az európai fogyasztói elektronikai piacon. A különböző régiók között azonban jelentős szakadék van: míg Dél- és Kelet-Európa egyes országai extrém magas munkanélküliségi rátával néznek szembe, az északi területek fogyasztóinak a válság ellenére is viszonylag jó sora van. A GfK TEMAX® Nyugat-Európa által vizsgált országok fejlődési tendenciái eltérőek. A 2012. negyedik negyedév értékesítése egy százalékos pluszt hozott; ebben az időszakban a műszaki fogyasztási cikkek teljes volumene 56,3 milliárd eurót tett ki.

Szakértők azonban úgy vélik, hogy a válság már tavaly ősszel elérte mélypontját. Így, bár még mindig vannak bizonytalanságok és kockázatok, de óvatos remény is Európa fellendülésére. A legtöbb országban a gazdasági várakozások nagyjából stabilak maradtak vagy javultak 2012-ben, bár általában alacsony szinten. Feltéve, hogy a válság nem erősödik fel ismét, az óvatos optimizmus reálisnak mondható a 2013-as fogyasztói elektronikai piacon.

A műszaki fogyasztási cikkek értékesítési volumene Nyugat Európában, 2009. 1. negyedév – 2012. 4. negyedév




Forrás: GfK (sajtóközlemény)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum