2013. április 25.

KSH - A szolgáltatások árszínvonalainak változásai Magyarországon, 2013. április


A megfigyelt szolgáltatáscsoportok átlagos árváltozásának mértékét az egyes szolgáltatási tevékenységekre jellemző sajátosságok, az eltérő piaci környezet, valamint a speciális megbízói igények mellett számos egyéb tényező, mint például az euróárfolyam, az üzemanyagárak, a bérek, illetve a fogyasztói árak változása is befolyásolta. Ugyanakkor számos tevékenységnél a szolgáltatási díjak az év utolsó negyedévében csupán szerény mértékben változtak.

2012 IV. negyedévében a forint euróval szembeni átlagárfolyama nem változott, a gázolaj ára az év eleji jelentős emelkedéshez képest az előző két negyedévivel azonosan, kismértékben csökkent (0,8%). A fogyasztói árak kisebb mértékben (0,4%) nőttek 2012 III. negyedévéhez képest.

A forint-euró árfolyam csökkenése közel 7%-os volt 2011 IV. negyedévéhez viszonyítva, míg a gázolaj ára több mint 3%-al nőtt.

E tényezők együttes hatása eltérő mértékben befolyásolta az egyes szolgáltatáscsoportok árainak alakulását. Az előző negyedévhez viszonyítva 2012 IV. negyedévében hat területen emelkedtek az árak, a legnagyobb mértékben a postai, futárpostai tevékenységek esetében (1,2%). Három szolgáltatáscsoportban az egységárak nem változtak, a többi területen kevesebbet kellett fizetni a szolgáltatások igénybevételéért. A legnagyobb mértékben a távközlési szolgáltatások árai estek vissza (3,4%), a többi szolgáltatáscsoport árcsökkenése 0,2 és 0,7% közötti volt 2012 III. negyedévéhez képest.

Az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva a szolgáltatási területek többségének szerény mértékű, illetve a távközlési szolgáltatások terén tapasztalható jelentősebb mértékű éves szintű árcsökkenését a postai tevékenységek díjainak növekedése részben ellensúlyozta.

A tárgyidőszaki árak növekedési üteme a postai tevékenységek esetében megközelítette a 7%-ot. További három területen a drágulás mértéke ennél jóval kisebb, 1,5% alatti volt, míg a mérnöki és építészmérnöki tevékenység; műszaki vizsgálat, elemzés árai nem változtak. Az előző negyedévekhez hasonlóan a távközlési szolgáltatási díjak zuhanása meghaladta a 13%-ot az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva. Ezen kívül még nyolc szolgáltatáscsoport árai mérséklődtek 2012 utolsó negyedévében, legfeljebb 2%-kal.

Szállítás, raktározás nemzetgazdasági ág

Az előző negyedévhez képest a megfigyelt szállítási, raktározási szolgáltatások árai nem csökkentek 2012 IV. negyedévében. A postai, futárpostai tevékenységek (1,2%), a közúti áruszállítás (0,5%) és a rakománykezelés (0,2) díjai szerény mértékben nőttek, míg a raktározás, tárolás árai nem változtak. Így az inflációnál nagyobb mértékben csak az első két terület szolgáltatásai drágultak jobban.

Az előző év azonos időszakához viszonyítva mindössze a postai, futárpostai tevékenységek árai nőttek (6,7%), a többi területen kismértékben ugyan, de csökkentek. A raktározási, tárolási szolgáltatások kibocsátási ára átlagosan közel 1%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

A közúti áruszállítási, valamint a rakománykezelési tevékenységek árcsökkenése nem haladta meg 0,3%-ot.

Információ, kommunikáció nemzetgazdasági ág

Előző negyedévhez viszonyítva 2012 IV. negyedévében mindhárom ármegfigyelésbe bevont ágazatot – távközlés, információtechnológiai szolgáltatás, információs szolgáltatás – a szolgáltatási kibocsátási árak mérséklődése jellemezte. Legnagyobb mértékben a távközlési díjak estek vissza (3,4%), az árcsökkenés üteme tovább gyorsult az előző negyedévhez képest.

Az információtechnológiai szolgáltatások és az információs szolgáltatások területén – változatlan forint-euró árfolyam mellett – az árak mérséklődése azonos mértékű, 0,2%-os volt.

Előző év azonos időszakához viszonyítva a távközlési szolgáltatások árai jelentős mértékben, több mint 13%-kal zuhantak 2012 IV. negyedévében. Az árcsökkenés üteme mérséklődött, ugyanis 2011 IV. negyedévében 14%-ot meghaladó volt.

Kisebb arányú árcsökkenés figyelhető meg az IT szolgáltatások területén is: az elmúlt három év IV. negyedéveit összehasonlítva a tárgyévi árindexek a legkisebbek. Az információtechnológiai szolgáltatásokért átlagosan 1, míg az információs szolgáltatásokért 1,5%-kal kellett kevesebbet fizetni 2011 IV. negyedévéhez képest. Az árak alakulását – többek között – az euróárfolyam 6,7%-os mérséklődése is befolyásolta.

Szakmai, tudományos, műszaki tevékenység nemzetgazdasági ág

Az előző negyedévhez képest 2012 IV. negyedévében a jogi, számviteli, üzletviteli tanácsadási tevékenységek kibocsátási árai 0,3%-kal emelkedtek, ami azonban nem tudta ellensúlyozni az első három negyedévben megfigyelt árcsökkenést. A mérnöki és építészmérnöki tevékenység; műszaki vizsgálat, elemzés kibocsátási árai nem változtak a megfigyelt időszakban.

A reklám, piackutatási szolgáltatások 0,7%-kal kerültek kevesebbe, és ennek hatására az árak a 2012 I. negyedévi szint közelébe estek vissza a II. és III. negyedévi emelkedés után.

Előző év azonos időszakához viszonyítva a jogi, számviteli, üzletviteli tanácsadási tevékenységek árai 1,1%-kal csökkentek, szemben a megelőző két év hasonló időszakával, amikor 0,1, illetve 1,8%-kal emelkedtek. A mérnöki és építészmérnöki tevékenység; műszaki vizsgálat, elemzés kibocsátási árai az előző három negyedévi növekedést követően nem változtak.

A reklám, piackutatási tevékenység árai csökkentek az utóbbi három év IV. negyedéveiben, igaz, egyre csökkenő ütemben: 2010. IV. negyedévében 2,7, míg 2012. azonos negyedévében már csak 2,0%-kal.

Adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység nemzetgazdasági ág

Előző negyedévhez viszonyítva a megfigyelt három szolgáltatáscsoport árai 2012 IV. negyedévében gyakorlatilag stagnáltak. A munkaerő-piaci szolgáltatás területén csupán 0,2%-kal mérséklődtek az árak, a biztonsági, nyomozói tevékenységeké szerény mértékben (0,1%) nőttek, a takarítási szolgáltatásoké pedig nem változtak. Így mindhárom szolgáltatáscsoport árváltozása elmaradt a 0,4%-os inflációtól.

Előző év azonos időszakához viszonyítva 2012 IV. negyedévében legnagyobb mértékben a biztonsági, nyomozói tevékenységek árai nőttek. 2011 utolsó negyedévében szintén e terület szolgáltatási díjai növekedtek a legnagyobb, a másik két ágazat árváltozásának háromszorosával egyenlőmértékben. 2010 végén pedig e tevékenység áremelkedése – csakúgy, mint a munkaerő-piaci szolgáltatásoké – kétszer akkora volt, mint a takarítási díjaké. 2012 IV. negyedévében a legcsekélyebb mértékben szintén a takarítási szolgáltatások drágultak, azonos mértékben a 2011 IV. negyedévivel.








Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum