2013. július 30.

KSH - Az ipari termelés alkalmazottanként 1,3 százalékkal csökkent , 2013. június

Az ipar bruttó kibocsátása áprilisban a kiigazítatlan adatok szerint 5,3, a munkanaphatással kiigazított adatok szerint 2,9%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A termelés bővüléséhez – az előző évi alacsony bázis hatásán túl – elsősorban az exportorientált járműgyártás jelentős növekedése járult hozzá. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított ipari termelés volumene áprilisban 1,2%-kal haladta meg az előző havit.

Január–áprilisban az ipari termelés volumene 1,2%-kal alacsonyabb volt, mint 2012 azonos időszakában, az értékesítés volumene a külpiacokra 2,9%-kal nagyobb, belföldre 4,0%-kal kisebb volt.

Az első négy hónapban az ipar mindhárom nemzetgazdasági ágában csökkent a bruttó kibocsátás: a feldolgozóipar volumene 0,6, az energiaszektoré 6,7, a kis súlyú bányászaté pedig 21%-kal. A feldolgozóipar legnagyobb súlyú alágában, a járműgyártásban 12%-kal nőtt a termelés volumene, ami továbbra is elsősorban a közúti gépjárműgyártás bővülésének köszönhető.

Növekedés jellemezte még a közepes súlyú vegyi anyag, termék gyártást (8,2%) és a kis súlyú egyéb feldolgozóipari termelést (8,0%). A feldolgozóipari alágak többségében azonban a termelés volumene nem érte el az egy évvel korábbi szintet, közülük a feldolgozóiparban második legnagyobb súlyú számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása 15%-kal esett viszsza. A harmadik legnagyobb alág, a termelésből több mint egytizeddel részesedő élelmiszeripar kibocsátása 1,2%-kal csökkent. A második legnagyobb (10,0%) visszaesést a gyógyszergyártás szenvedte el.

A legalább 5 főt foglalkoztató ipari vállalkozásoknál az első négy hónapban gyakorlatilag ugyanannyian dolgoztak mint egy évvel korábban (+0,1%), így a termelés csökkenésével az egy alkalmazásban állóra jutó ipari termelés 1,3%-kal mérséklődött.

Áprilisban az új rendelések volumene 10,2%-kal volt magasabb a tizenkét hónappal korábbinál, az exportrendelések 11, a belföldi megrendelések 4,5%-kal nőttek. Április végén az összes rendelésállomány 9,9%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.

Az ipari termelői árak január–áprilisban 0,7%-kal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. A hazai értékesítés árai gyakorlatilag az előző év azonos időszak szintjén maradtak (+0,1%), míg a külpiaci értékesítés árai átlagosan 1,0%-kal emelkedtek.

Az építőipari termelés volumene áprilisban 9,8%-kal nőtt, amihez – az előző évi alacsony bázis mellett – az épületek szerkezetépítését végző, valamint az út- és vasútépítéssel foglalkozó szervezetek termelésének emelkedése is hozzájárult.

Január–áprilisban a termelés volumene 6,3%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Ezen belül mindkét építményfőcsoport termelési volumene nőtt: az épületek építése 5,0, az egyéb építményeké 7,8%-kal.

Január–áprilisban 4,8%-kal nagyobb volumenű új építőipari szerződést kötöttek, mint tavaly ilyenkor. Az új szerződéskötések volumene az épületek építésére 3,0%-kal kevesebb, míg az egyéb építményekre kötötteké 10,8%-kal magasabb volt. Az április végi szerződésállomány 14%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. Ezen belül a két építményfőcsoport állománya ellentétesen alakult: az épületek építésére vonatkozó szerződéseké 13%-kal kisebb, míg az egyéb építményeké 26%-kal magasabb volt, mint tavaly ilyenkor.

A kiskereskedelmi forgalom egy éve tartó csökkenése áprilisban megállt: az eladások 0,7%-kal bővültek 2012 áprilisához viszonyítva. 2013. január–áprilisban összességében 1,1%-kal mérséklődött a forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest. (A naptárhatástól megtisztított adatok 0,8%-os csökkenést mutatnak.)

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem eladásai január–áprilisban 0,7%-kal csökkentek, ezen belül a forgalom kilenctizedét lebonyolító vegyes termékkörű üzleteké 0,5, az élelmiszer-, ital- és dohányáruszakboltoké pedig 2,8%-kal mérséklődtek 2012 azonos időszakához viszonyítva. A nem élelmiszertermékek áprilisi eladásai ugyan növekedtek, de az első négy hónap átlagában 1,9%-os forgalomcsökkenés következett be.

A tevékenységcsoporton belül egyedül a forgalom mintegy ötödét adó gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-kiskereskedelmi eladások emelkedtek, 1,4%-kal. A legjelentősebb visszaesés (8,3%-os) viszont a forgalomból legnagyobb súllyal részesedő bútor-, műszakicikk-kiskereskedelemben volt. Az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem volumene 1,8, a könyv-, számítástechnika-, és egyébiparcikk-kiskereskedelemé 1,6, a textil-, ruházati és lábbeli-kereskedelemé 0,7%-kal mérséklődött. Az üzemanyagkiskereskedelem eladásai áprilisban jelentősen, 6,5%-kal bővültek, az elsőnégy hónap átlagában azonban 0,7%-kal maradtak el az egy évvel korábbitól.

A kiskereskedelmen kívül számba vett gépjármű- és járműalkatrész-kiskereskedelem eladásai 2013 első négy hónapjában 5,0%-kal estek vissza 2012. január–áprilishoz képest.

2013 január–áprilisában 2 millió 16 ezer vendég 4 millió 856 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégek száma 3,9, a vendégéjszakáké 2,1%-kal emelkedett a megelőző év azonos időszakához képest. Ezen belül a külföldi vendégek száma 6,8%-kal, a vendégéjszakáké 6,1%-kal nőtt, a külföldivendég-forgalom 92%-át fogadó szállodák forgalma némileg az átlag alatti mértékben bővült. A belföldi vendégek száma 1,1%-kal növekedett, ugyanakkor 2,4%-kal kevesebb vendégéjszakát töltöttek a szálláshelyeken 2012 első négy hónapjához viszonyítva. A szálláshelyek bruttó árbevétele folyó áron 6,5%-kal emelkedett, ennek több mint felét kitevő szállásdíjbevételek 5,9%-kal haladták meg az előző évit. A szálláshely-szolgáltatások árai 0,7%-kal lettek magasabbak.

2013. I. negyedévben 8 millió 363 ezer külföldi látogató érkezett Magyarországra és több mint 18 millió napot töltöttek hazánkban. Számuk 3,5, tartózkodási idejük 7,4%-kal nőtt. Egy napra 3,2, több napra 4,5%-kal érkeztek többen, utóbbiak esetében a tartózkodási idő közel 10%-kal bővült. A külföldiek mintegy 226 milliárd forintot költöttek el hazánkban az év első három hónapjában, 1,4%-kal kevesebbet, mint 2012 I. negyedévében.

Külföldre 3 millió 320 ezer magyar látogatott a vizsgált időszakban és összesen 8 millió 241 ezer napot töltött az országon kívül. A külföldre látogató magyarok száma 3,9, az eltöltött idő 8,7%-kal mérséklődött. A tartózkodási idő csökkenése a többnapos látogatások esetén jelentősebb, több mint 10%-os volt. A külföldre látogatók költése (92 milliárd forint) még nagyobb mértékben, folyó áron 16%-kal esett vissza. Az utasforgalmi szolgáltatások egyenlege így 134 milliárd forintos aktívumot mutat, ami 15 milliárddal kedvezőbb az előző év I. negyedévéhez viszonyítva.

2013 első negyedévében a nemzetgazdaság árutonna-kilométerben kifejezett áruszállítási teljesítménye 4,8%-kal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A teljesítmény mérséklődése a szállított áruk tömegében tapasztalt csökkenésnek tulajdonítható (6,7%). A szállítási módok közül a – teljesítményből kétharmados aránnyal részesedő – közúti szállítás esetében az átlagossal megegyező csökkenést tapasztaltunk. A helyközi személyszállítás utaskilométer-teljesítménye 2,0%-kal maradt el a 2012. első negyedévitől. E mérséklődés szinte kizárólag a repülőgépes közlekedés 16%-os teljesítménycsökkenésével magyarázható. (A Malév 2012. február 3-án szüntette be a tevékenységét, azaz a viszonyítási alapul szolgáló időszak egy része még tartalmazza a teljesítményét. 2011 első negyedévéhez képest, amely időszakban még teljes egészében szerepelt a nemzeti légitársaság forgalma, 45%-os visszaesés adódik a légi személyszállítás teljesítményében.) A helyi személyszállításban az első negyedév során 528 millió utazást regisztráltunk, 2,3%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A csökkenés meghatározó tényezőjét az autóbuszos közlekedés alakulása jelentette, amely közlekedési módot január–márciusban 289 millió alkalommal vettek igénybe a településhatáron belül utazni vágyók, szemben az egy évvel korábbi 303 milliós értékkel.

Az év első három hónapjában több mint 26 ezer személygépkocsit helyeztek első alkalommal forgalomba az országban, ami 3,3%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. (A válságot megelőző utolsó év azonos időszakához, 2008 első negyedévéhez képest a forgalomba-helyezések száma ezzel együtt 43%-kal volt alacsonyabb.) A 2012. első negyedévéhez képest bekövetkezett növekedés a használt – két évnél idősebb – személygépkocsik forgalomba-helyezésében tapasztalt emelkedéssel magyarázható (+21%), az új személygépkocsik esetében ugyanakkor csökkenés volt megfigyelhető (–9,1%).

Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum