2013. július 30.

KSH - A szolgáltató ágazatokban dolgozók száma 1,6 millió fő, 2013. július

A nemzetgazdaság egészén belül az egymástól nagyon eltérő és igen sokféle szolgáltatási tevékenységet végző piaci szolgáltató ágazatok súlya meghatározó. 2012-ben a bruttó hozzáadott érték és a nemzetgazdasági beruházások közel fele a piaci szolgáltató ágak teljesítményéből származott. Az év végén nyilvántartott gazdasági szervezetek közel 60%-át, több mint egymillió szervezetet a piaci szolgáltató ágakban jegyezték be. A közvetlen külföldi működő tőke közel 18 ezer milliárd forintos állományának több mint kétharmada a szolgáltató ágakban jelent meg 2011 végén. 

A teljes nemzetgazdaságban foglalkoztatottak számának több mint kétötöde a piaci szolgáltató ágakban tevékenykedett, a lakossági munkaerő-felvétel adatai alapján számuk meghaladta az 1,6 millió főt. A bruttó átlagkeresetek a piaci szolgáltató ágakban általában jelentős mértékben eltérnek a nemzetgazdasági átlagtól, és az egyes ágak között is nagy a szóródás: 2012-ben a nemzetgazdaság egészére vonatkozó bruttó átlagkereset több mint duplája realizálódott a pénzügyi, biztosítási tevékenység ágban, miközben a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ágban annak kétharmadát is alig érte el.

A piaci szolgáltató ágak 2012. évi teljesítményének főbb jellemzői:
  • 2012 első félévének végén több mint 98 ezer vállalkozás 145 ezer kiskereskedelmi üzletet üzemeltetett. 2012-ben a kiskereskedelmi üzletek forgalma folyó áron 4,5%-kal meghaladta az előző évit, ugyanakkor a volumenindex hosszabb ideje tartó visszaesése – a 2011-es átmeneti stagnálás után – 2012-ben tovább folytatódott, a forgalom volumene 2,1%-kal csökkent. 
  • A szállítási ágazat teljesítménye a 2008-ban kezdődő gazdasági válság 2009. évi kiteljesedése óta – többek között az ipari és az építőipari termelés tartósan alacsony szintje miatt – folyamatosan mérséklődött, 2012-ben a 2008. évinél már közel százmillió tonnával kevesebbet, 248 millió tonna árut mozgattak meg. Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény a 2008. évinél 6, 2011-hez képest 2%-kal volt alacsonyabb 2012-ben. 
  • Az elmúlt négy évben a helyi közösségi személyszállításban folyamatosan csökkent a szállított utasok száma, 2012-ben az előző évi adathoz képest 2%-kal. A helyközi közösségi személyszállítás utaskilométerben mért teljesítménye – a csődbe ment Malév teljesítményének kiesése következtében – 12%-kal esett vissza. 
  • Az elmúlt évben 43,6 millió külföldi látogatott Magyarországra. A látogatók valamivel több mint háromnegyede mindössze egy napra érkezett hazánkba, részben átutazóként, vásárlóként, illetve kisebb hányadban turisztikai céllal. A külföldiek összes kiadásainak összege 1175 milliárd forint volt. A turisztikai céllal érkezők 809 milliárd forintot költöttek, a vásárlási céllal érkezők 147 milliárd forint értékben vettek termékeket és szolgáltatásokat. 
  • A szálláshely-szolgáltatásban a 2012. július 31-i előzetes adatok alapján közel 3200 kereskedelmi szálláshely 129 ezer szobával és 340 ezer férőhellyel állt a vendégek rendelkezésére. Az elmúlt esztendőben 8,3 millió vendég 21,6 millió vendégéjszakát töltött a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ezen belül a külföldi vendégeknél növekedés, a hazai vendégeknél stagnálás történt az előzőévhez képest. 2012-ben a kereskedelmi szálláshelyeken realizált árbevétel 270 milliárd forint volt, folyó áron számítva 6,5%-kal nőtt. 
  • 2012-ben a vendéglátóhelyek folyó áron számítva 730 milliárd forint bevételt realizáltak. A vendéglátóhelyek, ezen belül a kereskedelmi vendéglátóegységek 2012. évi eladási volumene stagnált az előző évihez képest, a munkahelyi és egyéb étkeztetést végzők volumene tovább csökkent (2%-kal). 
  • 2012-ben 1289 vállalkozás rendelkezett az utazásszervezés és -közvetítési tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel, közel egyharmaduk más főtevékenység végzése mellett nyújtja ezt a szolgáltatást. A rendelkezésre álló 2011. évi adatok alapján a hazai utazási irodák szervezésében 690 ezer turista érkezett Magyarországra, és 1,5 millió vendégéjszakát töltött itt. 
  • A mobiltelefon-előfizetések száma 2012 végén megközelítette a 11,6 milliót, a vonalas előfizetések száma közel 2,9 millió volt. Az internet-előfizetések száma évről évre dinamikusan bővül, 2012-ben több mint egynegyedével haladta meg az előző évi állományt, és megközelítette az 5,5 milliót. A mobilinternet terjedése jelentősen felgyorsult, 2012-ben 47%-kal nőtt. A kábeltelevízió-előfizetések száma az elmúlt évben meghaladta a 2,2 milliót. A kábeltelevízió-előfizetéseket a szolgáltatók majdnem fele internet- és telefonszolgáltatás nyújtásával is igyekszik vonzóvá tenni. 
  • Az információs és kommunikációs technológiák (a továbbiakban IKT-technológiák) lakossági felhasználása területén felmérésünk alapján 2012-ben a háztartások 95%-a rendelkezett mobiltelefonnal, 71%-ában valamilyen típusú számítógéppel is, az internet-hozzáféréssel rendelkezők aránya pedig megközelítette a 69%-ot. Az elmúlt esztendőben a vállalkozások 92%-a rendelkezett számítógéppel, 89%-uk internet-hozzáféréssel. Saját honlapja a vállalkozások 62, az internetkapcsolattal rendelkezők 70%-ának volt az elmúlt évben. Az információs társadalom fejlődését jól jellemzi az elektronikus kereskedelem terjedése: a lakosságon belül az interneten keresztül vásárlók aránya 2012-ben elérte a 15%-ot, a vállalkozások elektronikus úton realizált árbevétele 2011-ben 12%-kal volt több az előző évinél. 
  • 2012-ben a szolgáltatási kibocsátási árak a megfigyelt szolgáltatási tevékenységek díjai tekintetében átlagosan 2%-kal csökkentek az előző évihez képest. Az általános inflációs mérőszámként is használt fogyasztóiár-index 5,7%-kal emelkedett mutatott ugyanebben az időszakban. 
  • A hazai szolgáltatás-külkereskedelem GDP-arányos részesedése az elmúlt esztendőben 17% volt, meghaladta a térség többi országában mértet, valamint az Európai Unió átlagát (11%) is. A teljes szolgáltatáskereskedelem egyenlege 2012-ben pozitív volt, az aktívum jelentős részét, mintegy 60%-át a turisztikai többlet adta. 
Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum