2013. szeptember 16.

KSH - Növekedett a több napra érkező külföldiek száma Magyarországon, 2013. szeptember

2013 II. negyedévében 0,8%-kal több külföldi látogató érkezett hazánkba, mint egy évvel korábban. A turisztikai célú beutazások száma 2,6%-kal nőtt, a nem turisztikai célúaké összességében nem változott. A külföldiek ez év áprilisa és júniusa között – folyó áron – 17%-kal költöttek többet, mint az előző év azonos időszakában. 

A turisztikai import és export értéke 2013. II. negyedévben – folyó áron – a szolgáltatás-külkereskedelmi forgalom 12 és 26%-át tette ki. Ez az arány az előző év azonos negyedévében 12, illetve 24% volt.

2013 II. negyedévében a külföldiek 11 millió látogatást tettek Magyarországon, 0,8%-kal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az egy napra látogatók 0,5%-kal kevesebben, a több napra látogatók 4,4%-kal többen érkeztek Magyarországra.

A 7,9 millió főnyi egy napra látogató 78%-a nem turisztikai céllal érkezett. Az egy napra látogatók kétötöde átutazó, közel egyharmada vásárló volt, a munkavégzők és üzletelők aránya 6,4%. Mintegy 22%-uk jelölt meg szabadidős vagy üzleti célt látogatása okaként. Ők jellemzően városnézés, körutazás, vagy rokon- és barátlátogatás céljával érkeztek.

A több napra látogatók esetében – az egynapos tartózkodással ellentétben – a turisztikai, szabadidős időtöltés volt a fő utazási cél. A többnapos utak 87%-a turisztikai célú, melyből az üzleti utak aránya 13%. A látogatások további 13%-át, vásárlás, átutazás, munkavégzés, valamint tanulási
cél jellemezte.

A turisztikai célú utak száma 4,2 millióra emelkedett, miközben az egyéb célú utazásoké összességében (6,5 millió látogatás) változatlan maradt. A turistautak száma a több napra látogatóknál számottevően (5,5%) nőtt, míg az egynapos utazások esetében 1,2%-kal csökkent.

2013 II. negyedévében élénkülni látszik a hosszú ideje gyengélkedő üzleti utazások piaca. Mindkét tartózkodási kategóriában az üzleti utazók számának gyarapodása figyelhető meg. Az egynapos üzleti utak száma 3,1, a többnaposaké 14%-kal nőtt. Az egynapos üzleti utak száma Románia és Szlovákia felől mutat élénkülést, eközben az Ausztriából és Horvátországból érkezőké közel felére esett vissza. A többnapos üzleti utazáson részt vevők száma jelentősen emelkedett, elsősorban az Egyesült Királyságból, Ázsiából, Olaszországból és Romániából érkező vendégeknek köszönhetően.

A munkavégzők, üzletelők száma 16%-kal bővült az előző év azonos időszakához mérten, közel 80%-uk egy napra érkezett. Állampolgárságukat tekintve 39%-uk ukrán, 35%-uk szlovák, 11%-uk román volt. Azon munkavégzők és üzletelők, akik több napot is eltöltenek hazánkban, főként Szlovákiából, Németországból és Lengyelországból érkeztek.

2013. II. negyedévben a külföldi látogatók összesen 27 millió napot töltöttek hazánkban, ami 8,7%-kal több, mint az előző év azonos időszakában. Az egy napra érkezők számának 0,5%-os csökkenése mellett a több napra érkezők tartózkodási ideje jelentős mértékben, 13%-kal nőtt. A több napra látogatók átlagos tartózkodási ideje 2013 II. negyedévében 7,0 nap volt, 0,6 nappal hosszabb, mint az előző év azonos időszakában. Az elmúlt 3 év során csak 2012 III. negyedévében volt ilyen hosszú a tartózkodási idő.

A több napra látogatók átlagos tartózkodási ideje a tanulási céllal érkezők esetében a legmagasabb, átlagosan 76 nap. Átlag feletti tartózkodási idő párosul a rokon- és barátlátogatásokhoz, valamint a gyógykezelésekhez és az egészségmegőrzési célú utakhoz (7,6 és 7,1 nap). Az üdülési, szórakozási céllal érkezők átlagban 6,6 napot töltöttek hazánkban.

2013 II. negyedévében Budapest újra visszaszerezte vezető pozícióját és látogatottságát az előző évben tapasztalt negatív arányváltozást követően. Budapest (44%) és a nyugat-dunántúli (30%) turisztikai régiónk volt a leglátogatottabb, 4,8 és 3,7 százalékpontos növekedéssel. A külföldiek látogatottsági adatai alapján a Balaton részesedése csökkent. Amíg 2012 II. negyedévében a külföldi utazók 9,2%-a látogatott el – akár egy napra is – a „magyar tengerhez”, addig 2013 azonos negyedévében ez az arány 6,4% volt. A Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl látogatottsági aránya 2,9 és 2,1 százalékponttal, 3,3 és 4,9%-ra csökkent.

A külföldi látogatók 2013 II. negyedévében – folyó áron – 346 milliárd forintot, 17%-kal többet költöttek hazánkban, mint 2012 II. negyedévében. Az egy fő egy napjára jutó átlagos kiadás összege 7,6%-kal (12,8 ezer forintra) nőtt. Az átutazók átlagosan kevesebbet (5,7 ezer forintot), az üzleti utazók többet (32,8 ezer forintot) költöttek.

A Németországból érkezők kiadásai voltak a legmagasabbak – 59 milliárd forint –, és a külföldiek összes kiadásainak 17%-át tették ki. Az utazás célja szerint vizsgálva a költéseket, a kiadások kétötödét üdülésre, szórakozásra, körutazásra, valamint városnézéssel kapcsolatos szolgáltatásokra, árukra fordították. További 16–16%-uk a gyógykezelésekhez, az egészségmegőrző célokhoz és a rokon-, barátlátogatáshoz kapcsolódtak. Az Ausztriából érkezők 30, az Egyesült Államokból látogatók 27 milliárd forintot fizettek hazánkban különböző szolgáltatásokra és árucikkekre.

A Hollandiából érkezők összes kiadása (7,7 milliárd forint) 98%-ban turisztikai célokat érintő kiadás (7,5 milliárd forint), hasonlóan a Svájcból érkezőkéhez (97%). Ennek ellentéteként az Ukrajnából érkezők összes kiadásaiknak csupán 13, a bolgároké 21, a horvátoké 23%-a volt turisztikai célú.

Az egy napra látogatók kiadásainak összege 84 milliárd forintot tett ki, ami 8,2%-kal haladta meg 2012 II. negyedévit. A bevételek gyarapodása a munkavégzők, az üzleti és az egyéb célú utazók, s főként az üzletelők kiadásainak növekedésével magyarázható.

A munkavégzők, az üzletelők 2013 II. negyedévében 21 milliárd forintot költöttek hazánkban – 84%-kal többet, mint 2012 azonos időszakában. A kiadásnövekedés 95%-a – 9,1 milliárd forint – az ukrán nemzetiségűektől származott. Az egy napra érkező üzleti utazók kiadásai 24%-kal emelkedtek, látogatószámuk 3%-os növekedése mellett, akik főként szerb, szlovák és osztrák állampolgárok voltak.

Az egy napra szabadidős céllal érkezők költése 5,3%-kal csökkent, miközben számuk is 1,4%-kal mérséklődött. Legnagyobb számban osztrákok érkeztek e célból (702 ezer fő), számuk és kiadásaik összege is érzékelhető csökkenést mutatott (10 és 8,8%), mindenekelőtt a városnéző utak csökkenésével összefüggésben. A szlovákok – ez év II. negyedévében – több mint félmillió egynapos turisztikai látogatást tettek Magyarországra (e tekintetben ők a második legnagyobb célcsoportunk), 21%-os látogatószám-növekedéshez 8%-os kiadásnövekedés társult, főként kulturális jellegű, valamint az aktív kikapcsolódási lehetőségek, mint természetjáró programok következtében.

A több napra látogatók 262 milliárd forintot költöttek, ami 20%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az átutazásokhoz kapcsolódó kiadások csökkenésén kívül minden utazási cél esetében számottevően bővültek a kiadások.

A több napra látogatók kiadásai 90%-ban turisztikai célúak (234 milliárd forint) voltak, és 18%-kal nőttek a bázisszinthez viszonyítva. A nem turisztikai célú utaknál a munkavégzők, az üzletelők a kiadások 3,4%-át, az egyéb (nem kategorizálható) céllal érkezők annak 5,9%-át adták. A több napra érkezők átlagos napi költése 14 ezer forint volt, ami 6,3%-kal magasabb, mint a tavalyi év II. negyedévében.

2013 II. negyedévében folytatódott a külföldi látogatók fogyasztási szerkezetének átalakulása. A külföldi látogatók szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatásainak aránya tovább csökkent, míg a közlekedési költségek aránya nőtt. Az egyéb árucikkekre és az egyéb szolgáltatásokra fordított összeg 4,3 százalékponttal emelkedett. A turisztikai céllal érkezők körében az élelmiszer- és italvásárlásra kiadott összegek aránya visszaesett. Az egy napra látogatók fogyasztási szerkezetében az egyéb árucikkcsoport aránya 6,2 százalékponttal növekedett, miközben az élelmiszer- és italvásárlás 2,3 százalékponttal csökkent. A gyógyászati és az egészségmegőrzési kiadások aránya 2,2 százalékponttal kevesebb, mint az előző évben.

Az utazáshoz kapcsolódó kiadások közel fele (46%) szállás- és közlekedési költség. A több napra látogatóknál az előbbi két kategória aránya még hangsúlyosabb (57%), e mellett számottevő a gyógyászati, az egészségmegőrző és kulturális célokra (15%), illetve az egyéb árucikkekre, főként ajándékvásárlásokra (13%) kiadott összegek aránya.

Az egy napra látogatók fogyasztásszerkezete más képet mutatott. Főként vásárlók és átutazók adják a célcsoport háromötödét, így az élelmiszer-, ital- és egyéb árucikkvásárlásból származik a kiadások nagy része (69%).






Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum