2013. december 5.

KSH - A személygépkocsikból 3,6 millió darab volt 2012-ben

Az országos közutakból és az önkormányzati tulajdonban lévő helyi közutakból áll. A 2012. december 31-i állapot szerint az országos közutak hossza 31 692 kilométer, a helyi közutaké 170 250 kilométer. 2011-hez viszonyítva az országos közutak hossza és összetétele nem változott jelentősen, a minimális csökkenés azért következett be, mert több állami utat adtak át önkormányzati kezelésbe, mint amennyi újonnan épült.

Az országos építésű normál nyomtávú vasutak építési hossza 2012-ben 7352 kilométer volt, ezen belül a működtetett vasútvonalak hossza (7282 kilométer) 176 kilométerrel hosszabb az egy évvel korábbihoz képest. A villamosított pályák aránya, Magyarországon 41% volt 2012-ben. A két vagy annál több vágányú vasúti pályák hosszának aránya a hazai összhálózatban 16%.

A parti építésű (közforgalmú és üzemi) kikötők száma 2010 és 2012 között nem változott (53). A magyarországi vízi áruszállításban továbbra is a három országos közforgalmú kikötő a meghatározó: a bajai, a csepeli és a győr-gönyűi.

Magyarországon a légi szállítási forgalom főként a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre koncentrálódik, tekintettel központi elhelyezkedésére és kiváló infrastruktúrájára. Az országban további négy nyilvános nemzetközi repülőtér üzemel: a debreceni, a győr–péri, a pécs–pogányi és a sármelléki. Közülük a Debrecen Airport és a sármelléki Hévíz Balaton Airport (volt Fly Balaton Airport) utasforgalma méltó említésre.

A csővezeték-hálózat hossza 2012-ben 8 ezer kilométer, ezen belül a földgázvezetékeké 5,8 ezer, a kőolajé 848 kilométer, az egyéb szénhidrogén-vezetékeké 1,4 ezer, nem változott az előző évihez képest.

2.2. Járműállomány

A közútigépjármű-állomány 2012-ben (3,6 millió gépjármű) lényegében az előző évivel azonos szinten maradt. Az átlagos életkor 12,5 év, a 2007-ig tartó csökkenést követően az állomány 2008 óta 2,1 évvel öregedett.

A személygépkocsik száma a 2009–2011-es mérséklődést követően 2012-ben kismértékben nőtt (0,6%-kal), azonban továbbra is 3 milliónál kevesebb. Az állomány harmadát Közép-Magyarországon regisztrálták.

2012 végén a hazai személygépjármű-állományban az Opel, a Suzuki, a Volkswagen, a Ford és a Renault márkák aránya együtt 51% volt. Az autók átlagos kora az utóbbi néhány évben egyre nő – 2010-ben 11,3, 2011-ben 11,9 év volt –, és változatlanul magas, 2012-ben 12,5 év volt. Valamivel kedvezőbb a helyzet a hazai gyártású Suzuki (10,7 év) vagy a japán gyártmányok esetében (Toyota: 9,7 év, Nissan: 10,8 év, Honda: 10,7 év). A csaknem hárommilliós személygépkocsi-állomány 89%-a katalizátorral ellátott.

2011-ben növekedésnek indult a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik darabszáma, ennek mértéke 2012-ben már 39%, ami közel 107 ezer autót jelent. Az első forgalomba helyezéseken belül az Opel, a Volkswagen, a Ford, a BMW és a Renault márkák a legnépszerűbbek, 12, 11, 9, 7, illetve 6%-os részesedéssel. Kedvezőtlen tendencia, hogy a hazai első forgalomba helyezések között folyamatosan növekedett a használt személygépkocsik aránya, amely 2010-ben 25, 2011-ben 38, 2012-ben pedig már 46% volt.

Magyarországon az első alkalommal forgalomba helyezett dízelüzemű személygépkocsik aránya a 2010. évi 50%-ról, 2011-ben 54%-ra nőtt, 2012-ben lényegében nem változott, már harmadik éve meghaladja a benzinnel működőkét. A személygépkocsi-állományban 1 százalékponttal, 23%-ra bővült a részesedésük, 2012 végén 683 ezer dízelmeghajtású gépkocsi volt forgalomban.

A természetes személyek személygépjármű-vásárlása jelentősen, 48, a jogi személyeké 26%-kal volt magasabb, mint az előző évben. 2012-ben 20%-kal több (57 ezer) új személygépjárművet jegyeztek be, mint 2011-ben. Ezzel párhuzamosan a használt gépjárművek 2012. évi bejegyzéseinek száma 72%-kal, 50 ezerre nőtt.

A motorkerékpár-állomány 2012-ben 3%-kal, 151 ezer darabra nőtt. Az állományon belül a japán márkák fölényben vannak. Az év során Magyarországon első alkalommal regisztrált motorkerékpárok 51%-a a Honda, a Suzuki és a Yamaha márkák közül került ki.

A hazai autóbusz-állomány 2012-ben lényegében nem változott (17,3 ezer darab). A Mercedes, a MAN, a Volvo és az Iveco térnyerése mellett az Ikarus folyamatosan veszít hazai dominanciájából. Az állomány átlagos kora 2010-ben 13,4, 2011-ben 13,9, 2012-ben 14,5 év volt, az említett legnépszerűbb márkák kora kivétel nélkül nőtt az előző évekhez képest. Az autóbuszpark döntően (98%) dízelüzemű. Az autóbuszok első magyarországi forgalomba helyezéseinek száma évről évre csökken, 2012-ben már csak 572 volt, ez az előző évinek 88, a 2010. évinek 87%-a. Az összes először forgalomba helyezett autóbusz 36%-a Mercedes (123 darab) és Volvo (82 darab) típusú volt.

A tehergépjármű-állomány lényegében változatlan maradt, ezen belül a 3,5 tonna össztömeg alatti tehergépjárművek száma stagnált, a 3,5 és 7,5 tonna közöttiek száma közel 1%-kal nőtt, a 7,5 és 12 tonna közöttiek száma 5, a 12 tonna feletti tehergépjárművek száma 3%-kal csökkent. A vasúti gördülőállományban a mozdonyok száma 2%-kal csökkent 2012-ben. A járműállományon belül a vasúti személykocsik száma 1, a vasúti teherkocsik száma 9%-kal volt kevesebb az előző évinél.

2012-ben a földalatti és a HÉV járműállománya nem változott, a villamosok száma 18-cal, a metróké – az új Alstom-szerelvények üzembe állításával – 23-mal lett több, miközben a trolibuszok száma 7-tel csökkent.

2011-hez képest számottevő változás mindössze a villamoshálózatban volt, a vonalak hossza 9, a vágányoké 12 kilométerrel növekedett a villamosközlekedés szegedi fejlesztésének következtében.

A Magyarországon bejegyzett áruszállító vízi járművek száma mintegy 4%-kal volt kevesebb, mint 2011-ben. 2012 végén 429 magyar felségjelű áruszállító hajót és uszályt tartottak nyilván. A nem áruszállító hajók száma 24 296, ezen belül a személyhajók és a kompok száma nem változott, a kishajóké 438, az úszóműveké 9 darabbal bővült. 2012-ben csaknem 21,5 ezer motoros és vitorlás kishajó szerepelt a magyar lajstromban.

A Magyarországon bejegyzett polgári repülőgépek 2012. végi száma (1246) lényegében megegyezett az egy évvel korábbival. Ezen belül a kereskedelmi célú repülőgépek száma kevesebb mint harmadára esett vissza egy év alatt. A Malév-csőd miatti flottakivonás következményeként az állományban a 9 tonnán felüli, kereskedelmi célú – tehát a légi szállítás döntő részét lebonyolító – repülőgépek darabszáma 24%-kal, 53-ra esett.

2.3. Üzemanyagárak és -töltőállomások

A Magyarországon működő közforgalmú üzemanyag-töltőállomások száma 2012 év végén 2257 volt. Ezek területi eloszlását az adott megye, a régió négyzetkilométerben mért nagyságából, valamint az ott regisztrált és üzemben tartott közúti gépjárművek számából képzett fajlagos mutatókkal érdemes összehasonlítani. Budapestre és Pest megyére nagyfokú koncentráció jellemző, Közép-Magyarországon, az ország területének 7%-án található a töltőállomások 25, a regisztrált autók 33%-a.

A Dunántúlon a területi hányad és a két másik arány egymáshoz viszonyítva sokkal kiegyensúlyozottabb (39; 33; 32%). Az Alföld és Észak nagyrégióhoz tartozik az ország területének 53%-a, itt működik a töltőállomások 43%-a, miközben a személyautók 35%-át regisztrálták ebben a térségben. Az utóbbi nagyrégióban a száz négyzetkilométerre jutó autók száma a Közép-Magyarországon nyilvántartottaknak mindössze 15, a töltőállomásoké pedig 24%-a. Az Alföld és Észak nagyrégióban átlagosan 2, Közép-Magyarországon 8 töltőállomás található száz négyzetkilométeren.

Az üzemanyagárak alakulása a szállítási tevékenységen keresztül kihat a nemzetgazdaság egészére. A hazai üzemanyagárak mozgását főként a kőolaj világpiaci ára és a forintárfolyam változása befolyásolja. Egy hordó Brent-olaj 2010-ben 80, 2011-ben 111, 2012-ben 112 dollár volt. Az éves átlagos dollár/forint középárfolyam 2010-ben 208, 2011-ben pedig 201, 2012-ben 225 forint volt. Ezen tényezők együttes hatására Magyarországon az üzemanyagok átlagára 2012-ben folyamatosan meghaladta a 400 forintot.

A legtöbbet, a történelmi csúcsot jelentő 455 forintot április negyedik hetében kellett fizetni egy liter 95-ös benzinért. A gázolaj ára két héttel korábban volt a legdrágább (444 forint). A nyár folyamán valamelyest mérséklődtek az árak, majd ősszel ismét emelkedni kezdtek, az év végére azonban – főként a világpiaci árcsökkenés hatására – kissé megnyugodott a piac, decemberben átlagosan 407 forint volt egy liter benzin és 421 forint egy liter gázolaj. A motorbenzin és a gázolaj ára elérte azt a szintet, amely már visszafogja a hazai üzemanyag-fogyasztást: a benzin kiskereskedelmi forgalma 5, a gázolajé 4%-kal volt kisebb 2012-ben, mint egy évvel korábban.



Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum