2013. december 9.

KSH - A személyszállítás 2 százalékkal csökkent 2012-ben

A 20. század második felére a közlekedés szerepe felértékelődött az emberek életében. Magyarországon eleinte a közösségi közlekedést igénybe vevők száma emelkedett, majd – a nyugat-európai országokhoz képest kissé megkésve – a személygépkocsi használata. A hazánkban regisztrált személygépkocsik száma 2000-től 12 év alatt 26, évente átlagosan 2%-kal növekedett, 2009-11-ben évről évre 1%-kal csökkent, 2012-ben kismértékben (1%-kal) nőtt. Az 1990-hez viszonyított növekedés még látványosabb (54%).

3.2.1. Helyi személyszállítás

2012-ben a helyi közösségi személyszállítást hazánkban 2,0 milliárdszor vették igénybe, ami 2%-os mérséklődés 2011-hez viszonyítva. Az utaskilométerben kifejezett teljesítmény is csökken, 1%-kal maradt el az előző évitől.

Magyarország 92 településén szállítják az utasokat helyi autóbuszjáratok, 4 városban közlekednek villamosok, háromban trolibuszok.

A helyi személyszállítási forgalom döntő hányadát az autóbusz-közlekedés adja, az utasok 55%-a ezt használja. A helyi személyszállítási szolgáltatást igénybe vevők 22%-a villamoson és fogaskerekűn, 15%-a metrón vagy földalattin, 4%-a trolibuszon, 3%-a HÉV-en utazott. Az autóbusz-forgalom utaskilométerben mért aránya 58%.

Budapest súlya meghatározó a helyi közösségi közlekedésben, 2012-ben részesedése meghaladta a kétharmadot, a 2,0 milliárd utazásból 1,37 milliárd (68%) fővárosi. Az erős koncentrációt az autóbusz-forgalom is szemlélteti: a régiós adatok szerint Budapest és Pest megye adja az ország összes utaskilométer-teljesítményének valamivel több mint felét, 2012-ben a 4,3 milliárd utaskilométerből 2,2 milliárdot.

A villamoson utazók 88%-a Budapesten veszi igénybe ezt a közlekedési eszközt. A vidéki nagyvárosok közül a miskolci villamosközlekedés a legjelentősebb. Mind az utasszámot, mind az utaskilométert tekintve mintegy két és félszerese a debreceninek, és lényegében háromszorosa a szegedinek.

Trolibuszok Budapesten kívül Debrecen és Szeged utcáin járnak. A trolibuszon utazók száma 5, az általuk megtett utaskilométer 6%-kal esett vissza 2012-ben. (A teljesítmények alakulását nagyban befolyásolta egy 2011-ben Debrecenben lebonyolított utasszámlálás, amelynek hatására a helyi közlekedési cég, a DKV megváltoztatta a hajdú-bihari megyeszékhelyen a helyi személyszállítási módozatok utasszámban mért teljesítményét: a villamosokat és trolibuszokat összességében 30%-kal kevesebb, az autóbuszokat viszont 13%-kal több utas vette igénybe.)

3.2.2. Helyközi személyszállítás

Magyarországon a közösségi helyközi személyszállítás teljesítménye (utaskilométerben) 2012-ben 10%-kal, 23,3 milliárdra csökkent, ezen belül az autóbuszos személyszállítás 6%-kal, 12,5 milliárdra nőtt, a vasúti (7,8 milliárd) stagnált, a légi pedig – a Malév év eleji megszűnésének következményeként – 53%-kal, 2,9 milliárdra esett vissza. A belvízi személyszállítás teljesítménye elhanyagolható,11 millió utaskilométer.

Magyarország 3154 települése közül 3146 részese a helyközi autóbuszos közlekedési hálózatnak, a kimaradó 8-ból 4 elérhető MÁV-vonattal, 1 a Kaszói Állami Kisvasúttal, és mindössze 3 falu – a zalai Iborfia, a vasi Nemesmedves és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Tornakápolna – nincs bekapcsolva a közforgalmú közlekedésbe.

3.2.2.1. Közúti személyszállítás

A közúti helyközi közösségi közlekedést igénybe vevő utasok száma 2012-ben 1%-kal, 519 millióra nőtt, az utaskilométer-teljesítmény pedig a 6%-os emelkedés következtében meghaladta a 12,5 milliárd utaskilométert. Belföldön a növekedés megközelítőleg 1, illetve 4% volt (517 millió utas, 11,8 milliárd utaskilométer).

2012-ben 2011-hez képest 4%-kal többen, 1,6 millióan utaztak külföldre autóbusszal, a megtett utaskilométer 41%-kal 518 millióról 733 millióra nőtt. A Malév kiesése következtében a nemzetközi forgalomban az autóbuszos személyszállítás részesedése jelentős mértékben bővült: az utasszámot tekintve részaránya 7,1, az utaskilométer teljesítményt figyelembe véve 10,6 százalékponttal emelkedett. A nemzetközi szállításban az egy utas által megtett átlagos távolság a 2011-es 343 kilométerről 466 kilométerre nőtt 2012-ben.

3.2.2.2. Vasúti személyszállítás

A vasutak 2012-ben a helyközi személyszállításban 148 millió utast szállítottak, 1,5%-kal többet, mint 2011-ben. A vasúti személyszállítás 2012. évi teljesítménye 7,8 milliárd utaskilométer volt, az előző évivel megegyező nagyságú. A vasúti utasszállítás döntő része belföldi, az utasok közel 2%-a (2,9 millió fő) lépte csak át az országhatárt az elmúlt évben.

Belföldi viszonylatban az átlagosan megtett út hossza 51 kilométer volt 2012-ben. A vasutat az utazóközönség jelentős része, 72%-a 50 kilométeres körzetben, veszi igénybe. A 30 kilométeres körzeten belül utazók aránya 55%. A hosszabb távolságú, 50–99 kilométeres utazások részesedése nem változott, a 100–299 kilométeres körzetben 0,4 százalékponttal emelkedett az utazóközönség aránya. A fizető személyszállítás utasszáma 2, a díjmentes személyszállításé 1%-kal emelkedett 2012-ben.

Az első osztályon utazók részaránya 10% a teljes utazóközönséget alapul véve. A kényelmi szempontok hosszabb távolságon érvényesülnek, az első osztályon megtett utak átlagos hossza közel másfélszerese a másodosztályúakéhoz képest (73,2 kilométer, illetve 50,6 kilométer).

A nemzetközi személyszállítási teljesítmény részesedése az összteljesítményből alacsony, közel 2%. A legvonzóbb célország Ausztria (714 ezer fő) volt, ahová az utasok több mint fele (53%) utazott. Szintén Ausztriából (477 ezer fő), valamint Németországból (254 ezer fő) érkezett Magyarországra a legtöbb utas 2012-ben. A nemzetközi vasúti személyszállítás tranzitforgalma alacsony, közel 115 ezer utas haladt keresztül az országon.

3.2.2.3. Légi személyszállítás

A legalább részben magyar tulajdonosi körbe tartozó légitársaságok (a 2012. február elején megszűnt Malév, valamint a Wizz Air és a Travel Service) 2012. évi utasforgalma összesen 2,1 millió fő, 57%-kal kevesebb, mint az előző évben, az utaskilométerben mért teljesítmény 53%-kal, 2,9 milliárdra zuhant.

A magyar légitársaságok egy utaskilométerre jutó bevétele 2012-ben 28%-kal csökkent. A bevételekre – a Malév megszűnése után – az ún. lowcost légitársaságok egyre erőteljesebb térhódítása és a fizetőképes kereslet szűkülésével is összefüggésbe hozható árverseny is hatással volt. A 2012. évi személyszállítás díjbevételének teljes összege 66%-kal maradt el a 2011. évitől.

A magyarországi repülőterek utasforgalmában a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér részesedése 99%. A repülőtér 2012-ben 80 ország (2011-ben és 2010-ben 72) 278 repülőterével (2011-ben 278-cal, 2010-ben 296-tal) és 153 légitársasággal (2011-ben 172-vel, 2010-ben 147-tel) állt üzleti kapcsolatban, az utasok száma 5%-kal, 8,5 millió főre csökkent. A légitársaságok ezt a forgalmat 2012-ben 20%-kal, 87,6 ezerre visszaeső járatszámmal realizálták.

A budapesti repülőtérről a járatok 97%-a Európába indult, illetve onnan érkezett Budapestre. Az európai országok közül Németország és az Egyesült Királyság utasforgalma a legnagyobb, ezek együttesen közel harmadát adták a repülőtér forgalmának.

2010-től a járatonkénti átlagos utasszám emelkedik, s 2012-ben 97 fő volt. Ezen belül a nem kereskedelmi járatoknál a 2011. évi 3 főről 2012-re 13 főre emelkedett, míg a meghatározó súllyal rendelkező kereskedelmi járatoknál a 2012. évi átlagos utasszám (103 fő) több mint egyötödével volt magasabb az egy évvel korábbinál.

A Liszt Ferenc repülőtér havonkénti utasforgalma jellegzetes szezonalitást mutat: a nyári szabadságolások ideje alatt az utazók száma növekszik, míg nyár végétől kora tavaszig csökken. A nem menetrend szerinti utasforgalom döntően turisztikai célú (charter) forgalom, így a nyári szezonban kiugróan magas az utasok száma. 2012-ben az előző évihez viszonyítva a menetrend szerinti utasforgalom 5%-kal csökkent, a charterforgalom 11%-kal nőtt.

Magyarország két legnagyobb forgalmú regionális repülőtere a sármelléki Hévíz-Balaton Airport (volt Fly Balaton Airport) és az Airport Debrecen, ezek nemzetközi utasforgalmat is lebonyolítanak. 2012-ben a debreceni repülőtér utasforgalma az új, menetrend szerinti londoni járatoknak köszönhetően 150%-kal, 47,7 ezer főre nőtt, járatainak száma 4%-kal, ezernégyszázra esett vissza, azaz csökkent a kisgépes forgalom. A sármelléki légikikötő utasainak száma 2012-ben 4%-kal nőtt, 18,8 ezer főre, a járatok száma (559) a nem kereskedelmi célú (kisgépes) forgalom 20%-os csökkenéséből adódóan 14%-kal kevesebb volt, mint 2011-ben.

Az Európai Unió légi személyszállítási „nagyhatalmai” (100 millió főt meghaladó utasforgalom a repülőtereken) az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország. Magyarország az uniós országok közötti rangsorban repülőtéri utaslétszámát tekintve a 20. helyet foglalja el.

3.2.2.4. Belvízi személyszállítás

A vízi személyszállítás aránya a személyszállításban kisebb, mint 1‰. Az utasok száma a távolsági közlekedésben 2012-ben 1%-kal (8 ezerrel) volt kevesebb az előző évinél, a teljesítmény (utaskilométerben) jelentősebb mértékben, 13%-kal 13 millióról 11 millióra csökkent. Az egyre visszafogottabb kereslet fő oka a többi utazási módhoz képest jóval magasabb menetdíj (az egy utaskilométerre jutó menetdíjbevétel például az autóbusz esetében 8,7, míg hajón ennek csaknem hétszerese, 60,5 forint).

Az átlagos utazási távolság a Balatonon az elmúlt években kismértékben, de folyamatosan mérséklődött, 2012-ben 9,2 kilométer volt. A Dunán az egy utas által megtett átlagos távolság jelentősen csökkent, 2010-ben 55,1, 2011-ben 51,1, 2012-ben viszont már csak 45,5 kilométer volt. A személyhajózás egyre inkább kivételes alkalommá válik. Viszonylag népszerűek a dunakanyari kirándulóhajók, a balatoni településeket összekötő járatok. Az egyetlen nemzetközi menetrend szerinti járat a bécsi. Az ilyen hajóút azonban többnyire szabadidős programokhoz, pihenéshez, nyaraláshoz kapcsolódik.

3.2.3. Személyszállítás az Európai Unióban

Az Európai Unióban a 2011. évi személyszállítási teljesítmény (6571 milliárd utaskilométer) 23%-kal volt magasabb, mint az 1995. évi. A legnagyobb mértékben, 66%-kal (575 milliárd utaskilométerre) a repülőgépen történő személyszállítás emelkedett, a villamoson és metrón, a személygépkocsikon, illetve a vasúton megtett forgalom 31, 23, illetve 16%-kal nőtt.

A személyszállítás utaskilométerben mért összteljesítménye 2011-ben közel 1%-kal bővült 2010-hez képest, ezen belül a leginkább (10%-kal) a légi szállítás teljesítménye nőtt, míg a legnagyobb, 73%-os súlyt képviselő személygépkocsiké kismértékben ugyan, de csökkent.

A személygépkocsi-forgalom részaránya az összforgalomnak 73%-a, 4822 miliárd utaskilométer volt. A repülőgépes utazások a személyszállításból 2011-ben 9%-kal részesedtek, meghaladták az autóbuszos, valamint vasúti személyszállítás teljesítményének arányát.






Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum