2014. május 21.

Ford - Kombiautót 35 százalék vásárol, ötajtósat 59 százalék, 2014. május

A legnépszerűbb színek listáján a fehér megelőzte a fekete árnyalatot, de a barna és a narancs is egyre kedveltebb az új autót vásárlók körében. A napfénytetőt azok választják a legritkábban, akik Európa leginkább napsütéses országaiban élnek. Európában és Oroszországban jellemzően benzinmotoros autókat vásárolnak, Törökországban a dízelautók a legkelendőbbek. Tíz vásárló közül nyolc kézi váltót rendel, és a legtöbb ilyen modell Írországban és Hollandiában talál gazdára. 

Mindez, és még számtalan érdekesség derül ki a Ford 2014-es autóvásárlási trendeket vizsgáló tanulmányából, amely bepillantást enged az európai vásárlási szokásokba, bemutatva a regionális trendeket és a gyakran meglepő nemzeti sajátosságokat.

Spanyolország, Görögország és Olaszország napsütötte tájai minden évben a látogatók millióit vonzzák, ám a Ford új, az európai autóvásárlási szokásokat elemző tanulmánya szerint a kontinens legforróbb országainak lakói igencsak ritkán rendelnek új autójukhoz napfénytetőt.

Ez a tény csupán egy abból a számtalan megállapításból, amelyeket az Európa 22 országának autóvásárlási trendjeit vizsgáló Ford Autóvásárlási Trendek 2014 című összeállításban olvashatunk: a kiadvány logikus és meglepő tényekre is rávilágít, miközben a regionális szokásokat és a nemzeti különbségeket elemzi.

Az elmúlt év több mint 500.000 európai Ford-eladásának adatait feldolgozó tanulmány szerint tavaly a fehér színű fényezés volt a legnépszerűbb, megelőzve a korábban listavezetőnek számító feketét. Az elemzésből az is kiderül, hogy a közelmúltban egyre több vásárló választotta a barna és a narancssárga árnyalatokat.

“Az autóvásárlók ízlése néhány tekintetben állandónak mondható, számos szempont viszont folyamatosan változik.” – mutat rá Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Mi alaposan áttanulmányozzuk e változásokat – amelyek időnként egészen meglepőek –, hogy Európa-szerte a lehető legtökéletesebben szolgálhassuk ki vevőinket.”

A napfény íze 

Az egyik elsőre talán legmeghökkentőbb eredmény a napfénytetőkkel kapcsolatban született. Az új Fordok vásárlói közül leginkább (15 százalékban) a norvégok választották ezt az extrát, pedig ők tényleg több havat látnak, mint napfényt; utánuk a franciák (11 százalék) és a németek (10 százalék) következnek a sorban.

Ugyanakkor napfényes országok lakói kevéssé igényeltek még több ragyogást: a spanyoloknak csupán 5, az olaszoknak 3, a görögöknek pedig mindössze 2 százaléka rendelt napfénytetőt az autójához. Ezt persze nem azonnal megérti mindenki, aki valaha próbált a forró nyári napsütésben lenyitott napfénytetővel közlekedni... Mi magyarok, a 7 százalékunkkal egyébiránt az előkelő hetedik helyen állunk az európai ’versenyben’.

A hideg Norvégia autóvásárlói rendeltek a legnagyobb számban automatikus klímaberendezést (80 százalék), megelőzve a belgákat (77 százalék) és a hollandokat (71 százalék). A manuális klímaberendezés a napfényes Törökországban (96 százalék) és Spanyolországban (92 százalék) volt a legnépszerűbb.

Nálunk a Ford vásárlók 67 százaléka döntött az automata klíma, és csak 33 százalék a manuális klíma mellett, ami a negyedik helyhez volt elegendő Európában.

Abban viszont nincs semmi meglepő, hogy a skandináv autósok rendelnek legnagyobb számban ülésfűtést, ami a Svédországban, Norvégiában és Finnországban eladott új Fordok 99 százalékában megtalálható. Ugyanez az extra igazi ritkaságnak számít Törökországban (1 százalék), Görögországban (2 százalék) és Spanyolországban (3 százalék).

Magyarországon e tekintetben egyébiránt szintén az élvonalban vagyunk, újfent a hetedik helyen végeztünk, 46 százalékkal.

S hogy melyek azok az országok, ahol a legnagyobb számban igénylik a szivargyújtót a dohányzó csomag részeként? Nos, például Görögországban (73 százalék), Spanyolországban (53 százalék) és Romániában (35 százalék).

Jó hír, hogy nálunk magyaroknál elenyésző volt az autóban dohányzók aránya: mindössze 0,6 százalék.

Színek és formák 

Európa-szerte a legnépszerűbb karosszériaszínek a fehér (23 százalék), a fekete (20 százalék) és a szürke (17 százalék). Ez a három szín minden egyes országban listavezető, kivéve Írországot, Lengyelországot és Romániát, ahol az Európában negyedik helyezettnek számító ezüst (14 százalék) bizonyult a legvonzóbb színárnyalatnak. A fehér fényezés messze legelkötelezettebb rajongói a törökök, akiknek 55 százaléka választotta ezt a színt, amikor megrendelte új Fordját. Talán tisztelgésként Anglia vörös zubbonyos katonái előtt, vagy talán másért, de a piros fényezés a brit autóvásárlók körében volt a legnépszerűbb. Ugyanakkor a románok voltak azok, akik a legnagyobb számban választották a kék színt. A norvégok minden más nemzetnél jobban kedvelték a barna autókat (12 százalék).

Érdekes, hogy mi magyarok a bevállalósabb színek tekintetében kerültünk fel az európai élvonalba: a barna szín 11 százalékos aránya a második, a magenta szín 2 százalékos aránya az ötödik, az arany szín 2 százalékos aránya a negyedik, a sárga szín 0,74 százalékos aránya pedig szintén a negyedik helyet jelentette számunkra az európai országok viszonylatában.

A kombik praktikus választást jelentenek a Mondeo és Focus termékpalettáján. Ezt a lehetőséget leginkább a dánok használták ki (86 százalék), valamint a hollandok (79 százalék) és németek (78 százalék); ugyanezen modellek ötajtós változatai pedig Görögországban (95 százalék), Spanyolországban (87 százalék) és Nagy-Britanniában (83 százalék) bizonyultak a legnépszerűbbnek.

Az európai kontinens egészét tekintve a vásárlók fele választotta az ötajtós kiviteleket, 35 százalék döntött a kombik mellett, a többiek pedig a négyajtós változatra szavaztak, ami Törökországban volt a leggyakoribb karosszériatípus, hiszen itt a vásárlók 84 százaléka ezt rendelte meg; őket az orosz (44 százalék) és a román (42 százalék) vevők követik a listán.

Nálunk magyaroknál szintén az ötajtós változat a nyerő: a hazai Ford vásárlók 59 százalékban választották az ötajtós kivitelt, 35 százalékuk döntött a kombi mellett, és csupán 6 százalékuk voksolt a négyajtós verzióra.

 Biztonság és intelligens megoldások 

A Ford Aktív Parkolóasszisztense segít a vezetőnek a párhuzamos parkolásban: elég egy gombnyomás, és az autó bekormányozza magát a parkolóhelyre, miközben vezetőjének csupán a gázpedált és a féket kell kezelnie. E fejlett technológiát a német autósok 63 százaléka rendelte meg új autójához, és közülük még többen (74 százalék) választották az Active City Stop rendszert, ami segít a koccanásos balesetek megelőzésében. A svájciak (ugyancsak 63 százalék), a portugálok (53 százalék) és az osztrákok (50 százalék) is nagy számban választották az Aktív Parkolóasszisztenst, míg a belgák (36 százalék) és a svájciak (34 százalék) számára meglehetősen vonzónak bizonyult az Active City Stop biztonsága.

A magyar autósok parkolás esetén szintén kiemelten figyelnek a biztonságra: az aktív parkolóassisztenst 36 százalékok rendelte meg (6. helyezés Európában). Az alacsony sebességű ütközéselkerülő rendszert (Active City Stop) ugyanakkor csak 3 százalékuk rendelte meg, ami a 14. helyhez volt elég.

Alighanem a sűrű autópálya-hálózat a magyarázat arra, miért éppen Svájcban (20 százalék), Hollandiában (19 százalék) és Németországban (14 százalék) vezetik az extralistákat azok a berendezések, amelyek a hosszú távú autózást könnyítik meg – például a Holttérfigyelő, a Sávtartó Asszisztens vagy a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer.

De vajon mi lehet ennek az oka a legrövidebb autópályákkal bíró Norvégiában, ahol a vevők 26 százaléka rendelt ilyen berendezéseket? Itt mi nem jeleskedtünk: a sávtartó asszsitenst csak a hazai vevők 4%-a rendelte meg, így e tekintetben a 14. helyen végeztünk.

Nem vitás, hogy az autók napi használatát megkönnyítő technológiákat a hollandok értékelik a legtöbbre. Ezen a piacon rendelték meg legnagyobb arányban (85 százalékban) a sebességtartó automatikát, megelőzve Finnországot (75 százalék) és Norvégiát (74 százalék); és ha már itt tartunk, ugyancsak a holland vevők voltak azok, akik tavaly a megvásárolt Kuga modellek 94 százalékához kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót is kértek, aminek segítségével az autós egy apró lábmozdulattal is kinyithatja a poggyászteret.

Sebességtartó automatika tekintetében idehaza sem állunk rosszul: a magyar vevők 65 százaléka rendelte bele autójába (8. hely Európában), és ugyan a kéz nélkül nyitható csomagtérajtót is szép számmal rendelték a Kuga-hoz (33 százalékok döntött az opció mellett), ez csak a 19. helyre volt elég.

Változás az üzemanyagok terén 

A Ford-vásárlók túlnyomó része (99 százalék) benzin- vagy dízelmotorral rendelte meg új autóját, és kevesebb mint egy százalékuk választott alternatív erőforrást. Az európai vevők 58 százaléka a benzinmotort részesítette előnyben. A benzinmotorok sehol sem bizonyultak annyira sikeresnek, mint Oroszországban, ahol a vevők 97 százaléka rendelt ilyen erőforrást; utánuk következnek a csehek 80 százalékkal, valamint a finnek 76 százalékkal.

A dízelmotorok Törökországban (64 százalék), valamint Olaszországban (63 százalék) és Portugáliában (61 százalék) taroltak. Idehaza a dízel felé billent a mérleg: 54 százakék döntött e mellett, 46 százalék pedig benzin erőforrás mellett döntött.

Az európaiak még mindig jobban kedvelik a kézi váltót az automatáknál, hiszen 85 százalékuk ilyen váltóművet kért autójához. Ez az arány Hollandiában és Írországban egészen 96 százalékig emelkedett, de Görögországban és Lengyelországban is elérte a 95 százalékot.

A kézi váltók térnyerése még Oroszországban is egyre jelentősebb, pedig Európában itt a legnépszerűbbek az automaták (48 százalék). Magyarországon még az átlagosnál is jobban kedveljük a manuális váltót: a vásárlók 93 százaléka ezt választotta.

“A Ford Autóvásárlási Trendek 2014 jól mutatja, hogy a Ford milyen hatékonyan képes kiszolgálni a rendkívül sokféle vásárlói igényeket – legyen szó akár arról, hogy egy norvég vevőnk narancssárga autóra vágyik klímával és vonóhoroggal, vagy egy cseh vásárlónk aranyszínű fényezést keres, ami egyébként Csehországban ötször gyakoribb, mint másutt.” - fűzi hozzá mindehhez de Waard. “Még szerencse, hogy a Fiestából például 11.400 különféle variáció állítható össze, így az emberek pontosan azt kaphatják meg a Fordtól, amire vágynak.”

„Az eredmények nem csupán érdekesek és tanulságosak, de az európai és a hazai adatok összehasonlítását látva nagy örömmel is tölt el bennünket, hogy a magyarországi vásárlók igényesség tekintetében egyértelműen Európa élmezőnyéhez tartoznak, az áltgosnál fontosabbak számukra a biztonsági és kényelmi extrák egyaránt.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

„Külön érdekesség, hogy a bár néhány évvel ezelőtt csak a hazai trendeket elemző helyi tanulmányunk eredményeiből már kiviláglott, hogy a magyar vásárlók a fehér-fekete-ezüst hármason túl szívesen nyitnak az eredetibb, vidámabb színek felé, ám az, hogy e tekintetben Európában ennyire élen állunk, egészen kellemes meglepetés volt számunkra. Az ember hajlamos volna azt feltételezni, hogy a mediterrán országok vásárlói ilyen téren ’bevállalósabbak’, ám a legizgalmasabb színeket jellemzően a közép-európai és skandináviai vásárlók választják.” – teszi hozzá Varga Zsombor.

Forrás: Ford

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum