2014. december 19.

KSH - A legtöbb turista Szlovákiából és Romániából érkezik, 2014. november

2014 III. negyedévében a külföldiek 15,5 millió látogatást tettek Magyarországon – 4,5%-kal többet, mint az előző év azonos negyedévében. A látogatószám növekedése az utak hossza szerint a többnapos utazások, az utazások célja szerint a turisztikai motivációból tett utazások számának növekedéséből fakadt. 

A vizsgált időszakban az egy napra látogatók (11,3 millió fő) 0,6%-kal érkeztek kevesebben, mint 2013 azonos negyedévében. A legtöbben a szomszédos országokból jöttek: Szlovákiából 2,8, Romániából 2,3, Ausztriából 1,8 millióan. A több napra érkezők száma 21%-kal (4,2 millió főre) nőtt. Közülük a legtöbben Németországból (844 ezer fő), Romániából (405 ezer fő), Szlovákiából (366 ezer fő) és Ausztriából (350 ezer fő) érkeztek. Az Egyesült Államokból több napra érkezők száma 163 ezer fő volt.

A külföldi látogatók turisztikai célú utazásainak száma a vizsgált időszak alatt 24%-kal emelkedett, eközben a nem turisztikai célúaké 4,7%-kal csökkent.

A külföldiek egynapos utazásai túlnyomórészt nem turisztikai célúak. Az érkezők 53%-a átutazó, 21%-a vásárló, 5%-a munkavállaló, üzletelő és csupán 20%-a turisztikai célú látogató. A turisztikai célú egynapos utazásokat többségében a rövid idejű városnézések, határ menti kirándulások, rokon- és barátlátogatások, gyógykezelések és egészségmegőrzési célzatú utazások teszik ki.

2014 III. negyedévében az egynapos utazások 19%-át kitevő szabadidős célú látogatások száma növekedett a leginkább, 36%-kal. A hasonló arányú vásárlásoké eközben 24%-kal csökkent.

A szabadidős céllal érkező külföldi látogatóink 41%-a szlovák, 35%-a osztrák és 13%-a román állampolgárságú volt. A vásárlók összesen több mint háromnegyedét kitevő osztrák és szlovák vásárlók száma közel 30%-kal csökkent, a román vásárlóké – akik a vásárlási célú látogatások 12%-át adták – 21%-kal növekedett.

Az átutazók közel azonos számban lépték át határainkat, mint előző év azonos időszakában (6 millió fő). Az előző évhez képest a legnagyobb mértékben a cseh és a lengyel átutazók száma (11, illetve 7%-kal) csökkent, a németeké változatlan maradt, az olaszoké 38%-kal növekedett. A több napra érkezők 86%-a turisztikai célú utazást tett Magyarországon: a szabadidő eltöltésére érkezők aránya 80, az üzleti céllal utazóké 6% volt. A III. negyedévben a turisztikai célú utak száma 19, ezen belül a szabadidős célú utaké 22%-kal emelkedett, az üzleti célú utaké 9%-kal csökkent.

A több napra érkező, nem turisztikai célú utazók aránya 14%, ebből 9,4 az átutazók, 2,7% a munkavállalók aránya. A hazánkban éjszakázó átutazók száma 36%-kal nőtt, több mint egynegyedük román, 17%-uk német és 11%-uk lengyel állampolgárságú volt.

A turisztikai célok közül a legtöbb utazót a klasszikus értelemben vett üdülés, pihenés (23%) vonzotta Magyarországra, emellett a rokon- és barátlátogatások (21%) is gyakoriak voltak. A városnézők aránya 16, a gyógykezelésre érkezőké 6% volt. A rokon- és barátlátogatási szándékkal érkezők egynegyede román, 17%-a német állampolgárságú volt. A románok főként a Romániával határos Észak-Alföldön tettek látogatásokat, a németek nagy része a Nyugat-Dunántúlra és Balatonra érkezett. A körutazáson részt vevők, ezen belül a hajón érkező körutazók között kis számban fordultak meg európai utazók. A körutazók több mint fele (73 ezer fő) az Egyesült Államokból, 11–11%-uk Ausztráliából és Ázsiából, 10%-a Kanadából érkezett.

Repülővel jellemzően városnézési (42%), illetve gyógykezelési (16%) céllal érkeztek Magyarországra. A körutazáson részt vevők és az üzleti utazók aránya 11–11% volt. 2014 III. negyedévében az 500 ezer főnyi, repülővel érkezett városnéző egyharmada egyesült államokbeli, spanyol és brit volt. Az üzleti utazók főként Ázsiából (22%), valamint Németországból (16%) érkeztek. A körutazáson részt vevők magyarországi utazásuk szinte teljes idejét Budapesten töltötték el.

A külföldi látogatók 2014 III. negyedévében 13%-os növekedés mellett, összesen 39 millió napot töltöttek el Magyarországon. Az egy napra érkezők tartózkodási ideje 0,6%-kal csökkent, míg a több napra érkezőké 20%-kal, 28 millió napra emelkedett.

A több napra látogatók átlagos tartózkodási ideje egy év alatt 6,8-ról 6,7 napra csökkent. A legjelentősebb küldő országokat tekintve az Ausztriából érkezők átlagos tartózkodási ideje 5,4-ről 5,7, a Romániából érkezőké 3,5-ről 4,4 napra, a Németországból érkezőké 7,3-ról 7,8 napra nőtt.

A több napra érkező külföldiek által leglátogatottabb két turisztikai régiónk 2014 III. negyedévében továbbra is Budapest–Közép-Duna-vidék (36%) és Nyugat-Dunántúl (29%) volt. Budapest látogatottsági aránya 37-ről 33%-ra csökkent. Az 1–3 napos utazások esetében 6, a hosszabb tartózkodások esetben 2 százalékpontos a csökkenés mértéke, de továbbra is a legnépszerűbb utazási célpont – főként üzleti utazók, városnézők, rokon- és barátlátogatók körében. A Balaton látogatottsági aránya a rövid (1–3 napos), valamint az ennél hosszabb látogatások esetében is nőtt, összesen 2 százalékponttal, 17%-ra.

A külföldi látogatók 2014 III. negyedévében 16%-kal többet (480 milliárd forintot) költöttek Magyarországon, mint az előző év azonos időszakában. A legnagyobb összegű kiadás a németektől származott (79 milliárd forint), melynek jelentős része turisztikai célú volt. Az osztrákok 43, a románok 32 milliárd forintot hagytak nálunk utazásaik alkalmával. Az osztrákok közel 10 milliárd forintot fordítottak turisztikai célra. A románok esetében a nem turisztikai célhoz kötődő kiadások aránya volt a legnagyobb. A vásárlók, üzletelők és átutazók által együttesen elköltött összegek a teljes kiadásuk 60%-át tették ki.

2014 III. negyedévében az egy napra látogató külföldiek kiadásainak összege 113 milliárd forint volt, 10%-kal több, mint az előző év azonos negyedévében. A kiadások 34%-a a vásárlási céllal érkezőktől, 28%-a az átutazóktól, 20%-a a turisztikai célú utazásokból származott. A bevételnövekedés nagyobb mértékben a szabadidős tevékenységek és kisebb mértékben a vásárlók kiadásainak emelkedéséből ered. A munkavégzők, üzletelők 20 milliárd forintot költöttek – 13%-kal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában –, az átutazók költése 4%-kal, 31 milliárd forintra nőtt. A szomszédos országokból érkezők adták az egynapos kiadások 85%-át (az osztrákok 20, az ukránok 23%-ot). Az egy napra látogatók esetében az egy fő egy napjára jutó átlagos kiadás összege 11%-kal, 10 ezer forintra nőtt.

A több napra hazánkba látogatók 367 milliárd forintot költöttek. Kiadásaik tekintélyes hányada (87%) a szabadidős utakhoz, 7,7%-a az üzleti utakhoz köthető.

A több napra érkezők kiadásainak 95%-a (348 milliárd forint) a turisztikai motivációval utazók költése, ami 19%-kal több, mint az elmúlt év III. negyedévében. 2014 III. negyedévében a több napra érkezők átlagos napi költése minimális mértékben (0,7%-kal) 13 ezer forintra csökkent. A körutazók 41, az üzleti utazók 28, a saját ingatlant felkeresők 5,9 ezer forintot költöttek személyenként naponta.

A Magyarországra látogató külföldiek fogyasztási szerkezete jelentősebb mértékben nem változott az év III. negyedévében sem. Közel azonos arányban vásároltak szolgáltatásokat és termékeket, mint egy évvel korábban. Az egy napra látogatók továbbra is élelmiszerek és egyéb árucikkek vásárlására fordították kiadásaik túlnyomó részét (57%), míg a több napra látogatók kiadásaik 42%-át szállásra és vendéglátó-szolgáltatásokra, 7%-át élelmiszerre, 13%-át egyéb árucikkekre, 5%-át gyógyászati és egészségmegőrző szolgáltatásokra fordították.



Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum