2015. január 16.

Gemius - Magasabb a fizetésük azonos munkakörben 20 százalékkal a férfiaknak a nőknél, 2014. december

1 100 000 munkavállaló tartja sürgetőnek Magyarországon, hogy munkahelye tegyen azért, hogy egyenlő lehetőségeket, esélyeket kapjanak nők és férfiak is - derült ki a Gemius és a Nyitottak vagyunk kezdeményezés friss kutatásából. Ezért a 800 céget, szervezetet tagjai közt tudó kezdeményezés közösségi akciót indított. A nyitottakvagyunk.hu oldalon nyilvánosságra hozzák, hogy mit vállalnak, 2015-ben mit tesznek azért, hogy közelebb kerüljenek hozzá, hogy nők és férfiak ugyanolyan esélyekkel, lehetőségekkel találkozzanak a munkahelyen. Erre bíztatnak másokat is. 

Már az első nap több mint 50 vállalás érkezett, többek közt olyan, Magyarországon összességében több tízezer embert foglalkoztató vállalatoktól, mint az Auchan, a GE Hungary, a LogMeIn, a Microsoft, a Morgan Stanley, az NNG, a Sziget, a Ustream, és a Nyitottak vagyunk alapítói, a Prezi, az espell, és a Google. Vállalások szólnak pl. a női vezetők számának növeléséről, részmunkaidős és távmunkában végezhető állások számának emeléséről, fizetéskülönbség feltárásáról, ha létezik, csökkentéséről, iskolásoknak, elsősorban lányoknak szóló programokról. Az akcióhoz csatlakozni a nyitottakvagyunk.hu oldalon lehet. A kezdeményezéssel inspirálni szeretnének másokat is.

Egyenlő lehetőségek és esélyek?

1 100 000 magyarországi munkavállaló tartja sürgetőnek, hogy munkahelye tegye azért, hogy egyenlő lehetőségeket, esélyeket kapjanak nők és férfiak is. A nők 31%-a, és még a férfiak 25%-a is úgy gondolja, hogy nőket és férfiakat nem kezelnek ugyanúgy az előmenetelt illetően, a fizetésekkel kapcsolatban a nők 37 a férfiak 24%-a azt mondta, hogy úgy érzi van különbség nemek szerint. A fizetésbeli különbséget az Eurostat adatai is alátámasztják, átlagosan 20,1%-kal keresnek jobban a férfiak mint a nők ugyanabban a pozícióban. Ez több mint 4%-kal rosszabb, mint az EU-s átlag, ami 16,4%. Ha pedig a mindennapi munkahelyi helyzetekre, megbeszélésekre gondolnak, a nők 28, a férfiak 24%-a nyilatkozott úgy, hogy itt sem kezelik ugyanúgy a nőket és a férfiakat.

Hétköznapi egyenlőtlenségek kimeríthetetlen tárházának - és egyúttal forrásának - tűnnek az olyan munkahelyi események, mint a nemekre vonatkozó általánosító megjegyzések, a saját név helyett beceneveken szólítás, vagy szexuális ajánlatok. A férfiak 7%-a, míg a nők több mint kétszerese (16%) kapott már munka közben általánosító, az ő neméről szóló megjegyzéseket, hasonlóan, a férfiak 7%-a, és a nőknek ismét csak több mint kétszerese (15%) számolt be róla, hogy nyílt vagy burkolt szexuális ajánlatokat kapott. A nők 29%-a jelezte, hogy megesett vele a munkahelyén, hogy valamilyen becézett formában szólítják, a férfiak esetében ez az arány 8%-kal kevesebb.

Sikeresebbek azok a cégek, ahol nők és férfiak is minden felelősségi szinten jelen vannak

Számos nemzetközi kutatás is kimutatta már, hogy egy sokszínűbb munkahely sikeresebb, jobb teljesítményt nyújt. Megéri a cégeknek, és jó az ott dolgozóknak is. Az egyik kutatás például azt járta körül, hogy hogy alakulnak a pénzügyi mutatói azoknak a vállalatoknak - a Fortune 500 cég körében -, ahol legalább három nő van a felsővezetők körében, összevetve a nőket ezen a felelősségi szinten egyáltalán nem, vagy kisebb létszámban foglalkoztató cégekkel. A kutatás 2004 és 2008 között vizsgálta az eredmények változását, és azt találta, hogy például 84%-kal magasabb árbevételt (ROS) értek el azok a vállalatok, ahol legalább három nő volt a vezetőségi testületben. Kutatások szerint a jobb teljesítményben szerepet játszhat például a jobb csoportteljesítmény, a vezetői készségek jobb keveredése, a tehetség jobb kihasználása, a fogyasztók leképezése, felelős vállaltirányítás és a kockázatkerülés.

Mindezt a magyar munkavállalók véleménye is alátámasztja, a Gemius friss kutatása szerint a nők 77, a férfiak 69%-a gondolja úgy, hogy munkahelyük sikerességének szempontjából fontos - vagy fontos lenne -, hogy mindkét nem ugyanolyan mértékben képviseltesse magát minden felelősségi szinten.

Közösségi akció indul hogy közelebb kerüljünk hozzá, nők és férfiak azonos esélyekkel, lehetőségekkel találkozzanak a munkahelyeken

A Nyitottak vagyunk kezdeményezés, melyhez eddig 800 cég, szervezet és közösség csatlakozott, egy közösségi akció motorjaként is fog működni. Arra hívják a Nyitottak vagyunkhoz csatlakozottakat - és mindenki mást is, aki szerint megéri nyitottnak lenni -, hogy vizsgálják meg, a saját cégükön belül min kellene dolgozniuk azért, hogy nők és férfiak minden nap ugyanolyan lehetőségekkel és esélyekkel találkozhassanak a munkahelyen. Ezután vállalják nyilvánosan a nyitottakvagyunk.hu oldalon, hogy 2015-ben azokon dolgozni fognak. Vállalások szólnak pl. a női vezetők számának növeléséről, részmunkaidős és távmunkában végezhető állások számának emeléséről, fizetéskülönbség feltárásáról, ha létezik, csökkentéséről, iskolásoknak, elsősorban lányoknak szóló programokról. Ezzel az a cél, hogy minden cég, szervezet vagy közösség olyan vállalalást tegyen, amit ő gondnak lát és képes megoldani. Legyen ez egy részmunkaidős állás megteremtése, egy buszjárat indítása, hogy időben el tudjanak menni a gyerekekért az iskolába vagy akár csak egy sima öltöző felállítása.

“Nem csak úgy gondoljuk, hogy nyitottnak lenni helyes, de tudjuk, hogy meg is éri. Megéri, hiszen egy sokszínű közösség, cég tapasztalataink szerint is, és kutatások szerint is sikeresebb. Ez megéri a cégeknek, és jó az ott dolgozóknak is. Egy sokszínű céghez, közösséghez szükség van nőkre és férfiakra is minden felelősségi szinten, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy ők ugyanolyan esélyekkel, lehetőségekkel találkozzanak munkahelyükön. Azzal pedig, hogy sokan kiállunk a nyitottság, sokszínűség - így a nőknek és férfiaknak ugyanúgy járó lehetőségek, esélyek  - mellett, és teszünk is ezért, inspirálni szeretnénk másokat is” - mondták a Nyitottak vagyunk kezdeményezés alapítói.
Az akcióhoz a nyitottakvagyunk.hu oldalon lehet csatlakozni. Már az első nap több mint 50 vállalás érkezett, többek közt olyan, Magyarországon összességében több tízezer embert foglalkoztató vállalatoktól, mint az Auchan, a GE Hungary, a LogMeIn, a Microsoft, a Morgan Stanley, az NNG, a Sziget, a Ustream, és a Nyitottak vagyunk alapítói, a Prezi, az espell, és a Google. A kezdeményezéssel inspirálni szeretnének másokat is.

A Nyitottak vagyunkról

Az eddig 800 céget, szervezetet és közösséget számláló Nyitottak vagyunk kezdeményezéshez a nyitottakvagyunk.hu honlapon lehet csatlakozni. Azokat várják, akik alapértéküknek tekintik, hogy másokat csak tetteik és teljesítményük alapján ítélnek meg, tekintet nélkül bármi másra.
A nyitottakvagyunk.hu-n mindenki kiállhat a nyitottság mellett. A kezdeményezés alapítói szerint ez egy egyszerű, de fontos gesztus. A közösség legfrissebb híreit a Facebookon és a Google+ oldalukon lehet követni.

A kutatásról
A kutatás reprezentatív a 18 éven felüli magyarországi internetező közönségre. A minta nagysága 3200 fő. A kérdőívek gyűjtése CAWI pop-up módszerrel történt 2014. november 3-17. között.
A kutatást a Gemius mint a Nyitottak vagyunk kezdeményezéshez csatlakozott cég készítette, a kezdeményezéshez szintén csatlakozott Centrál Médiacsoport és Origo Media Group támogatásával. A kutatásban a Budapest Corvinus Egyetem TársadalmiNem- és Kultúrakutató Központja szakértői támogatóként és a Neticle tartalomelemzőként működött közre.

Forrás: Gemius

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum