2015. január 7.

Nielsen - Az időeltolásos tévénézés aránya 1 százalék, 2014. december

Az elmúlt években folyamatosan nőtt azon személyek száma, akiknek a valós idejű tévénézés mellett a sugárzást követő későbbi időpontban is lehetősége van a televíziós tartalmak megtekintésére. A digitális rögzítésre alkalmas eszközök terjedésével párhuzamosan a televíziós médiapiac szereplőinek érdeklődése is megnövekedett a TSV adatok iránt. 

A Nielsen Közönségmérés Kft. 2014. október 1-től elindította időeltolásos tévénézési adatbázisának szolgáltatását, amely lehetővé teszi a tévénézők szokásainak izgalmas, új szempontok szerinti vizsgálatát: a Nielsen Közönségmérés ügyfelei számára a műsorok valós idejű nézettsége mellett azok későbbi megtekintése is elemezhetővé vált.

Időeltolásos tévénézésre fordított idő

2014 novemberében a teljes népesség naponta átlagosan 3.4 percet fordított nem valós idejű televíziós tartalom fogyasztására, ez az idő a teljes tévéhasználat 1.1 százalékát teszi ki. A legfiatalabb, 4-17 éves korosztály naponta átlagosan 2.9 percet töltött visszanézéssel, amely a televíziónézésre fordított idejük 1,4%-ának felel meg. A legtöbb időt a 18-49 éves korosztály fordította felvett tévéműsorok fogyasztására: ők naponta 3.9 percet, a teljes televízió előtt töltött idejük 1.6%-át fordították visszajátszásra. Az 50 évesek és idősebbek szintén napi 2.9 percet fordítottak televízióban sugárzott tartalmak késleltetett megtekintésére, ez azonban a teljes tévéhasználattal töltött idejüknek mindössze 0.8 százalékát teszi ki.

TSV és társadalmi csoportok

Az időeltolásos nézés aránya jelentősen eltér a különböző szocio-demográfiai és kultúrafogyasztási csoportok körében.

Top 10 szocio-demográfiai csoport

A teljes népesség körében tapasztalt 1.1%-os átlaghoz képest a legmagasabb arányt a vizsgált szocio-demográfiai csoportok közül a legmagasabb vásárlóerővel rendelkező (PP A) csoport mutatta: ők a televíziózásra fordított idejük 3.3%-át töltötték nem valós idejű tévénézéssel 2014 novemberében. A digitális kábellel vagy IPTV-vel rendelkezők több mint 1 millió fős csoportja televíziózással töltött idejének átlagosan 3.2%-át töltötte korábban sugárzott tartalom visszanézésével.

Átlag feletti ez az arány a szellemi foglalkozásúak körében (3.2%), a legfelsőbb társadalmi státusz szerinti csoportban (3.0%), a vezető foglalkozásúak, önállóak csoportjában (2.9%), a Budapesten élőknél (2.8%), a diplomásoknál (2.5%), a 30-34 évesek (2.4%) és az olyan családban élők körében, ahol a legfiatalabb gyerek életkora 13-17 év közötti (2.3%). A digitális videó felvevő eszközzel rendelkezők (DVR) tévézéssel töltött idejük átlagosan 2.4%-át töltötték felvett tévés tartalom visszajátszásával.

A szabadidő és kultúrafogyasztás szerinti csoportok közül jellemzően az aktív kultúrafogyasztó csoportok töltik a legnagyobb arányban késleltetett tévénézéssel a televízióhasználatra fordított idejüket: ide tartoznak azok, akik költöttek komolyzenei koncertre (3.2%), mozira (2.8%) múzeumra (2.7%), pop-rock zenére (2.5%), illetve könyvre (2.2%).

Viszonylag magas a visszajátszás aránya a napi televízióhasználaton belül azok körében, akik voltak külföldön az elmúlt két évben (3.0%), akik magyar csatornák élő vagy archív adását nézik online (2.5%), akik internetről letöltött külföldi sorozatokat, filmeket néznek (2.2%), az otthon mobil eszközön is internetezők (2.1%) és a szofisztikált szabadidőklaszter tagjai (2.2%).

Műsortípusok fogyasztása

Nemcsak az egyes csatornatípusok nézésével töltött idő aránya, hanem a különböző típusú televíziós tartalmak fogyasztása is eltérően alakul valós és nem valós időben. Bizonyos műsortípusok nagyobb súlyt képviselnek az időben eltolt tartalomfogyasztáson belül, mint a valós idejűből, míg másoknál fordított a helyzet.

Műsortípusok live és TSV fogyasztása

A sorozatokat is magában foglaló „nem zenés fikció” kategória a teljes népesség valós idejű műsorfogyasztásának 27.6%-át tette ki, míg ugyanezen tartalom késleltetett visszanézése az összes időben eltolt műsorfogyasztás 41.0%-áért felelt a vizsgált időszakban. A mozifilmek és a zenei műsorok fogyasztása szintén felülreprezentált a visszajátszott tartalomfogyasztáson belül: az élő tartalomfogyasztásnak 15.0 illetve 4.7%-a, a késleltetettnek pedig 18.3 illetve 8.8%-a tartozott ebbe a kategóriába.

A valós idejű műsorfogyasztás 5.2%-át kitevő információs műsortípust a késleltetett nézés kevesebb mint 2%-át tette ki 2014 novemberében; az élő fogyasztás közel egytizedét kitevő hír, aktuálpolitika, gazdaság kategóriába tartozó műsorok pedig 3.0%-át tették ki a nem valós idejű tartalomfogyasztásnak. A reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípus fogyasztásának aránya feleakkora volt nem valós időben, mint élőben. A nem zenei szórakoztató műsorok körülbelül ugyanakkora arányt képviseltek a valós és a nem valós idejű tévézésen belül.

A visszanézés napja

A Nielsen Közönségmérés a felvett tartalmak visszanézését a sugárzás napján vagy az azt követő hét napon belül méri. Az időeltolásos tévénézéssel kapcsolatos nézői viselkedést az időeltolás hossza szerint vizsgálva egyértelmű, hogy a legnagyobb részt a 2014 novemberében sugárzott tévés tartalmak időben eltolt megtekintésén belül a sugárzás napján történő visszanézés tette ki: a teljes népesség körében 45%, a 18-49 éves korcsoportban pedig 48% volt ez az arány. A sugárzás napját követő első napon a teljes népesség körében a visszanézések 24%-a, a 18-49 éveseknél pedig 22%-a történt, a második napon pedig 10% ez az arány mindkét csoportban. A sugárzás napját követő negyedik napra vagy annál későbbre a visszanézéseknek csupán 14%-a esett.

Nem valós idejű reklámfogyasztás

A teljes népesség 15%-a, a kereskedelmi szempontból kiemelt jelentőségű 18-49 éves korosztálynak pedig 17%-a látott legalább egy 2014 novemberében sugárzott reklámszpotot időben eltolva. A nem valós idejű reklámnézés a teljes népesség körében 1109 GRP-t ért el, ami a valós idejű reklámnézés GRP tömegének 0.5%-a. A 18-49 évesek esetében a késleltetett reklámnézés GRP értéke 1532, a valós idejű nézés által generált GRP érték 0.9%-a. Mindkét célcsoport esetében igaz, hogy a GRP mennyiség a TSV teljes arányának mintegy felével gyarapodott.








Forrás: Nielsen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum