2015. szeptember 14.

KSH - Az egy napra érkező külföldi turisták 42 százaléka átutazik az országon, 2015. szeptember

Magyarországon – 5,2%-kal többet, mint 2014 II. negyedévében. Az egy napra látogatók száma (8 millió fő) 0,2%-kal csökkent, a több napra érkezőké 20%-kal, 3,4 millió főre emelkedett. A turisztikai célú utazások száma 16%-kal bővült, a nem turisztikai utazásoké 1,8%-kal csökkent.

Az utazások célja szerint az egy napra látogatók több mint kétötöde (42%) átutazó, további 24%-uk vásárlási, 26%-uk turisztikai céllal érkezett.

A munkavégzés, üzletelés aránya a hazánkba érkező külföldiek utazásain belül 5,9%. 2014 II. negyedévéhez képest, az egy napra érkezőknél az átutazók száma 1,8, a vásárlóké 9,8%-kal esett vissza, eközben a turisztikai céllal érkezők száma 7,6%-kal nőtt. A külföldiek nemzetiségi összetételét tekintve a teljes átutazóforgalom közel háromnegyedét 4 ország utazói adták: 37%-uk román, 17%-uk szerb, 9%-uk lengyel és 7%-uk bolgár állampolgár volt. A vásárlók kétötöde Szlovákiából, több mint egyharmada Ausztriából, közel egytizede Romániából érkezett. A turisztikai utazások közül a gyógykezelés és egészségmegőrzési célzatú utazások aránya 19%, amelynek jelentős részét az Ausztriából érkezők fogászati kezelései tették ki.

A több napra látogatók 87%-a turisztikai céllal érkezett Magyarországra, ezen belül a szabadidős célú utazók aránya 78, az üzleti célú utazóké 9,0% volt. Számuk nagymértékben (22%-kal) nőtt. A nem turisztikai célú többnapos utazások közül az átutazók aránya 7,0, a munkavégzőké, üzletelőké 2,7% volt. A több napra látogatók 15%-a Németországból, 10–10%-a Szlovákiából és Romániából, 9,0%-a Ausztriából, 6,0%-a Csehországból, 5,1%-a az Egyesült Államokból érkezett.

Motivációjukat tekintve a több napra látogatók jórészt turisztikai céllal érkeztek. Az osztrákok közel egyharmada rokon-, barátlátogatásra, kisebb részük (29%) gyógyászati, egészségmegőrzési szándékkal, egészében véve 97%-uk jelölt meg valamely turisztikai célt. A románok 68%-a turisztikai céllal jött, egyharmaduk átutazóként – egyéjszakás itt-tartózkodással –, több mint 50%-uk rokon- és barátlátogatás miatt. A csehek 59%-ának utazási célja az üdülés, e mellett a városnézés és gyógyászati, egészségmegőrző utak aránya is meghatározó volt, 29%. Az Egyesült Államokból érkezők 98%-ban turisztikai céllal érkeztek, 47%-uk körutazó.

A külföldi látogatók 2015 II. negyedévében 28,9 millió napot töltöttek el Magyarországon, 6,6%-kal többet, mint 2014 II. negyedévében. Az egy napra érkezők tartózkodási ideje 0,2%-kal, 8 millió napra csökkent, a több napra érkezőké 9,5%-kal, 20,9 millióra emelkedett.

A több napra érkező külföldiek 38%-a Budapesten, 30%-a Nyugat-Dunántúlon éjszakázott. Nyugat-Dunántúlra látogatók aránya az egy évvel korábbihoz viszonyítva 1,9 százalékponttal csökkent, míg a fővárosba érkezőké nem változott.

A külföldi látogatók 2015 II. negyedévében 395 milliárd forintot költöttek Magyarországon, 6,2%-kal többet, mint 2014 II. negyedévében. Az egy napra látogató külföldiek kiadásainak összege 87 milliárd forint volt, 0,2%-kal több, mint 2014 II. negyedévében. A kiadások 32%-a a vásárlási céllal, 22%-a a munka, üzletelés céljával érkezőktől, 21%-a az átutazóktól, 25%-a a turisztikai célú utazásokból származott.

A bevételek növekedése, csakúgy, mint az év I. negyedévében szinte teljes mértékben a szabadidős turisták kiadásnövekedésének következménye: 2014 II. negyedévéhez hasonlítva 26%-kal nőtt az egynapos szabadidős utazásokon részt vevők költése, amelynek jelentős része gyógyászati és
egészségmegőrzési célú kezelésekhez, valamint rokonlátogatásokhoz kapcsolódott. A nem turisztikai célú utazások közül a munkavégzők és az üzletelők 4,9%-kal többet, a vásárlók 7,0, az átutazók 10,0%-kal kevesebbet költöttek, mint 2014 II. negyedévében.

A több napra hazánkba látogatók 2015 II. negyedévében 308 milliárd forintot költöttek, 8,0%-kal többet, mint 2014 II. negyedévében. Ezen összeg 92%-át a turisztikai motivációval érkezők költése adta, mégpedig úgy, hogy az összeg 79%-a a szabadidős, 14%-a az üzleti utakhoz köthető.

A több napra turisztikai céllal érkezők kiadásai 9,5%-kal bővültek, ezen belül a szabadidős utak során kiadott összegek 8,4, az üzleti utazók kiadásai 16%-kal emelkedtek 2014 II. negyedévéhez hasonlítva. A több napra érkező nem turisztikai célú látogatók kiadásai 7,4%-kal csökkentek.

2015 II. negyedévében a kiemelt országok állampolgárai közül a legtöbbet – 50 milliárd forintot – a németek költöttek hazánkban, aminek 92%-a a turisztikai célú utazásokhoz kapcsolódott. Az osztrákok 42, az Egyesült Államokból érkezők 37, a szlovákok és a románok 24, illetve 21
milliárd forintot költöttek. Az Európai Unióból érkezők kiadásai az összes bevétel 62%-át tették ki.

2015 II. negyedévében a külföldi látogatók átlagos egy főre jutó egy napi költése (13 700 forint) 2014 II. negyedévéhez viszonyítva változatlan maradt. Az egy napra látogatók naponta átlagosan 10 900 forintot, a több napra látogatók 14 700 forintot költöttek.

A Magyarországra látogató külföldiek fogyasztási szerkezete a vizsgált időszakban alig változott. Az egy napra látogatók – akik főként vásárlási és átutazási céllal érkeztek – kiadásaik 72%-át élelmiszer-, ital-, egyéb árués/vagy szolgáltatás-, 6,3%-át üzemanyag-vásárlásra, 9,5%-át gyógyászati, egészségmegőrzési szolgáltatások igénybevételére fordították.

A több napra látogatók kiadásszerkezete – az utazás célja és az arra szánt idő függvényében – jelentősen eltér az egy napra látogatók kiadásaitól. A költés 43%-át szállásra és vendéglátó-szolgáltatásokra, 19%-át élelmiszer-, ital- és egyéb árucikkekre, 18%-át közlekedésre és üzemanyag-vásárlásra, 5,9%-át gyógyászati, egészségmegőrző szolgáltatásokra, 8,7%-át kulturális, sport- és egyéb turisztikai szolgáltatásokra fordították.



Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum