2016. január 27.

KSH - A turisztikai férőhelyek száma 650 ezer 2014-ben

A hazai szállásadás befogadóképességét továbbra is döntően a kereskedelmi szálláshelyek kínálata határozza meg. A legtöbb férőhelyet a balatoni régió kínálja, ahol miközben a kereskedelmi szálláshelyek száma nem változott, az egyéb (korábban magán-) szállásadóké tovább csökkent.

2014-ben a turizmusból származó bevételek számottevően nőttek. A Magyarországra érkező külföldiek itt-tartózkodásuk ideje alatt 1460 milliárd forintot költöttek, 15%-kal többet, mint egy évvel korábban.

Turisztikai célú kiadásaik 20%-kal emelkedtek, ezen belül gyógy- és egészségmegőrzésre 43%-kal többet fordítottak. A hazai lakosság kiadásai a többnapos belföldi utazások során 12%-kal növekedtek, és megközelítették a 300 milliárd forintot. A bevételek legjobban a Nyugat-Dunántúl régióban nőttek, azonban azok harmadát a Balatonnál realizálták. Napi szinten a legtöbbet ugyancsak a Balatonon nyaralók költöttek. A forgalom növekedését a SZÉP-kártya használat is ösztönözte.

Az idegenforgalmi régiók kapacitása és teljesítménye

Magyarországon 2014-ben 3200 kereskedelmi és 35 ezer egyéb (korábban magán-) szálláshely működött, emellett közel 1000 egység rendelkezett nem üzleti célú szálláshely-engedéllyel. A hazai szállásadás befogadóképességét továbbra is döntően a kereskedelmi szálláshelyek kínálata határozta meg. A szálláshely-szolgáltatók összesen 650 ezer férőhelyet kínáltak a turistáknak, amelynek 57%-a volt kereskedelmi jellegű.

A legszélesebb kereskedelmi szálláshely-kínálattal a Balaton régió rendelkezett, ahol az 543 szálláshely 89%-át a parthoz közeli településeken találjuk. A Budapest–Közép-Duna-vidéken 2014-ben az egységek száma elérte az 500-at, ebből 296 a fővárosban várta a turistákat.

A kereskedelmi szálláshelyek országos választékában a szállodatípusú szálláshelyek domináltak:a működő egységek egy-egy harmadát a hotelek, illetve a panziók képviselték, a fennmaradó részen a közösségi szálláshelyek, az üdülőházak és a kempingek osztoztak. Az egyes idegenforgalmi régiók szállástípus összetétele – adottságaiknak és turisztikai attrakcióiknak megfelelően – jelentősen eltér az átlagtól.

A Budapest–Közép-Duna-vidék régió kínálatán belül például kiugróan magas a szállodák (51%) és a panziók (28%) aránya. A Balatonnál ugyancsak az előbbi szállástípusból működött a legtöbb, itt a hotelek 35, a panziók 24%-ot képviseltek. A legfiatalabb turisztikai régióban, a Tisza-tónál az olcsóbb szálláshelyek (üdülőházak, panziók, kempingek) túlsúlya volt jellemző. A fennmaradó hat régióban szintén a szállodatípusú egységekből volt a legtöbb, de ezekben a térségekben – hasonlóan az országos átlaghoz – a panziók aránya volt magasabb.

A szállodák 25%-a a központi régióban, további 18%-a a Balaton körül helyezkedett el. A panziók eloszlása az előbbinél kiegyenlítettebb volt, a legtöbb a Nyugat-Dunántúlon található. Az egyéb szállástípusok közül – a szállodákat is megelőzve – az üdülőházak területi koncentrációja a legnagyobb, 30%-uk a Balatonnál működött. A kempingek ugyancsak ebben a régióban voltak a leggyakoribbak (19%).

Az ezredforduló óta az egyes szállástípusok között jelentős átrendeződés történt. A gazdasági válság kissé lelassította ugyan az idegenforgalmi beruházásokat, ennek ellenére 2008 óta a szállodák száma ötödével emelkedett. A szállodaépítések legnagyobb nyertese a Budapest–Közép-Duna-vidék régió volt, ahol 41%-kal nőtt a kínálat, Észak-Magyarországon 25, Dél-Alföldön 22%-kal több hotel üzemel.

Az újonnan épült szállodák többsége felsőbb kategóriájú, leginkább négycsillagos besorolású, ezzel párhuzamosan az egy-, illetve kétcsillagos hotelek száma visszaszorult.

2014-ben az ország kereskedelmi szálláshelyein összesen 370 ezer kiadható férőhely várta a vendégeket, és – hasonlóan az előző évihez – ennek egyharmada a Balaton, 18%-a a Budapest–Közép-Dunavidék régióban található. Míg a működő egységek esetében a szállodák és a panziók kétharmados többsége volt jellemző, addig a férőhelykínálat négytizedét a szállodák, egyharmadát a kempingek adták.

A szállodai férőhelyek több mint felét két régióban (Budapest–Közép-Duna-vidék és Balaton) találjuk.

A szállodákon belül a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtó négycsillagos házak férőhelyeinek 33, az ötcsillagosoknak 68%-a a fővárosban működött. A szállástípusok közül a legnagyobb területi koncentrációt a kempingférőhelyek mutatták, amelyek 55%-a a balatoni régióban üzemelt. A férőhelyek száma 2013-hoz képest 1,3%-kal bővült, a 9 régióból 2-ben, a Tisza-tónál és a Közép-Dunántúlon csökkent, a Balaton környékén és a Dél-Dunántúlon változatlan maradt, a többi régióban kissé emelkedett.

A fővárost és környékét magába foglaló térségben közel 1500-zal csökkent a – főként alacsonyabb besorolású – szállodai férőhelyek száma, ugyanakkor elsősorban a külföldiek részéről megnyilvánuló megnövekedett kereslethez igazodva hasonló mértékben nőtt a közösségi szálláshelyeké (ifjúsági szállásoké, hosteleké). A Balatonnál az utóbbi években egyre nagyobb kereslet mutatkozik az új építésű, vízparti apartmanok iránt. Ezen üdülőházak férőhelyeinek száma 2013. júliusihoz képest 12%-kal emelkedett.

Hazánkban az üzleti céllal működtetett szállásférőhelyek kisebbik hányadát (37%) az egyéb szálláshelyek üzemeltették. 2014-ben az ország egész területén mintegy 35 ezren foglalkoztak privát üdültetéssel. Ezek az olcsóbb, de családiasabb szálláshelyek összesen 215 ezer férőhelyet kínáltak.

Az egyéb szálláshelyek területi elhelyezkedése erőteljesen koncentrált. Különösen magas a vendéglátók száma a Balaton régióban, a tó északi és déli partján is hagyományosan sokan foglalkoznak magánszállásadással.

2014-ben mind a vendéglátók, mind a férőhelyek több mint felét ebben a térségben találhattuk. A fennmaradó részen a többi 8 régió osztozott, a régiókon belül egyéb szálláshely nagyobb számban a népszerű gyógy- és termálfürdők – pl. Hajdúszoboszló, Harkány, Bük, illetve a kiemelkedő kulturális és természeti értékek közelében – Budapest, a Tisza-tó, a Mátra-Bükk térsége és az Őrség kiemelt településein – várta a pihenni vágyókat.

Hazánkban az elmúlt tíz évben évről évre egyre kevesebben foglalkoznak üdültetéssel, mind a szállásadók, mind a kiadható férőhelyek száma fokozatosan csökkent, ami elsősorban a balatoni településeken szembetűnő. 2014-ben a régiók többségében kevesebben adtak ki turisztikai célból szobát vagy üdülőt, mint egy évvel korábban. Egyedül a központi régióban nőtt a kapacitás, miután a fővárosban az egyéb szálláshelyengedéllyel rendelkezők és a kiadható férőhelyek száma a másfélszeresére emelkedett.

Falusi szállásadással az országban összesen 2800-an foglalkoztak, az általuk kínált férőhelyek száma meghaladta a 21 ezret. A szállásadás ezen formája elsősorban az Észak-Magyarország és a Nyugat-Dunántúl régiókra jellemző: e két térségben található a teljes hazai szállásadói és férőhely-kapacitás több mint fele. A vidéki üdültetéssel foglalkozók köre 2014-ben tovább mérséklődött. A férőhelyek száma mind országosan, mind a meghatározó észak-magyarországi térségben 2,2%-kal csökkent.

A kereskedelmi és egyéb szálláshelyek mellett 2014-ben 990 nem üzleti céllal üzemeltetett közösségi szabadidős szálláshely működött. A többségében üdülők, valamint gyermek- és ifjúsági táborok, amelyek főként a Balaton környékén és Észak-Magyarországon helyezkednek el.

A szálláshelyek egy része – igazodva a vendégforgalom szezonális ingadozásához – csak az év bizonyos időszakában üzemel. A kereskedelmi szálláshelyekre látogatók a vendégéjszakák egy-egy harmadát főidényben, elő- és utóidényben, valamint a novembertől áprilisig tartó, idényen kívüli időszakban vették igénybe. A legtöbb vendégéjszakát valamennyi régióban augusztusban töltötték el.

A szezonalitás a Balatonnál és a Tisza-tónál volt a legerősebb, abban a két régióban, amelyek turisztikai kínálatukból adódóan leginkább függnek az időjárástól. Ezekben a térségekben az eltöltött éjszakák közel felét a főszezonban regisztrálták. A legkiegyenlítettebb a Budapest–Közép-Duna-vidék és a Nyugat-Dunántúl éven belüli látogatottsága volt.

Itt a forgalom kevésbé koncentrálódott a nyári hónapokra, a főszezonban a vendégéjszakák csak mintegy egynegyedét foglalták le, és az idényen kívül érkezők aránya is e két térségben volt a legmagasabb. Turistaforgalom szempontjából a legerősebb hónap a Balatonnál a július, a többi régióban az augusztus volt.

Utazási szokásaink változása (mint például a hosszú hétvégékre tervezett utak, az évi többszöri üdülések), valamint a szálláshelyek azon törekvései, hogy egyenletesebb forgalmat biztosítsanak, éven belül azt eredményezte, hogy csökkent a nyári hónapok súlya, és vele párhuzamosan erősödtek a főszezonon kívüli hónapok. A Dél-Alföld mellett a Tisza-tó körüli beruházásoknak köszönhetően e két régióban nőtt legjobban a július–augusztusi hónapokon kívüli időszak látogatottsága.

A kereskedelmi szálláshelyekre látogatók a vendégéjszakák egyre növekvő hányadát, 2014-ben 34%-át a turistaidényen kívüli időszakban vették igénybe. A legtöbb vendéget fogadó Budapest–Közép-Duna-vidéken a hathónapos turistaidényben 3,2%-kal, az év másik hat hónapjában tizedével nőtt a foglalások száma.

2014-ben javultak a kereskedelmi szálláshelyek kapacitáskihasználtsági mutatói. A férőhelyfoglaltság a Nyugat-Dunántúl kivételével mindenhol, a szobakihasználtság pedig valamennyi régióban kedvezőbben alakult. Utóbbi Észak-Magyarországon javult leginkább, az előző évi szinthez képest 2,6 százalékponttal.

A szálláshelyek országosan 28%-os férőhely- és 44%-os szobakihasználtsággal működtek. Ennél kissé magasabb volt a mutató a Balatonnál, és kiemelkedett a Budapest–Közép-Duna-vidéken. Az egyes szállástípusok közül leginkább a szállodák használták ki a befogadóképességüket, az év során a meglévő férőhelyeik 39, szobáik 52%-át értékesítették.

A mutatókat más térségi szemléletben nézve kiemelkedik a különösen kedvelt főváros, ahol a vendégek a hotelekben a férőhelyek felét, a szobák kétharmadát kötötték le. A kiemelt üdülőkörzetek közül az ország nyugati csücske, a Sopron–Kőszeghegyalja üdülőkörzet rendelkezett még az országos átlagot meghaladó kapacitás-kihasználtsági mutatókkal.







Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum