2016. január 19.

Nielsen - A legfontosabb időtöltés az internetezők számára az olvasás, a tévé és a család, barátok, 2015. november

  • Életstílus: hírek kedvelt forrása legtöbb fogyasztó számára a tévé, utána hírportálok, közösségi média oldalak, barátok és családtagok
  • „Mind több idősebb ember érzi magát otthon az egyre inkább technológia által vezérelt világban”.
  • Fizetésével a magyar dolgozók egyharmada elégedett kisebb-nagyobb mértékben
Információkat a magyarok legnagyobb aránya, több mint fele televízióból szerez. Előkelő második helyen szerepel a tévé a szabadidő eltöltésénél is. Nálunk a válaszadók 33, Európában átlag 32 százaléka néz sok tévéműsort. A magyaroknál fő szabadidős tevékenység az olvasás és harmadik az időtöltés családdal, barátokkal. Földrészünk átlagában viszont a sorrend: család és a barátok, tévé, az olvasás pedig csak harmadik. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat hatvan országban, köztük hazánkban végzett felmérése a fogyasztók különböző generációinak életstílusáról.

Hazánkban friss hírek kedvelt forrása a tévé a válaszadók 53 százaléka számára. Internetes hírportálokat említ 37, közösségi média oldalakat 34 százalék. Majd barátok és családtagok következnek (28 %), továbbá újságok online oldalai (24 %). Eddig a magyarországi sorrend megegyezik az EU átlagával. Csak annyi a különbség, hogy nálunk a hírportálokat és a közösségi média oldalakat jóval nagyobb arányban nevezték meg, mint az európai átlag. Viszont a nyomtatott újságokat Európában a válaszadók 20 százaléka kedveli mint információforrást, a magyarok közül pedig csak 11 százalék.

„Eltekintve a közösségi médiától és a nyomtatott sajtótól, a hírforrások iránt az egyes generációk érdeklődése nem különbözik egymástól olyan nagymértékben, mint azt sokan gondolják” – állapítja meg a nemzedékek életstílusával kapcsolatosan Terrie Brennan, a Nielsen reklámmegoldásokban illetékes európai elnökhelyettese. – ”Hiszen például fontos hírforrásnak a tévét Európában a válaszadók átlag 55 százaléka tartja. Amíg azonban az 50 évesnél idősebb korosztályokban az arány több mint 60 százalék. addig a tévé fő információs forrás a fiatalabbak jelentős részénél is. Így a tizenöt-húsz évesek átlag fele, a huszonegy-harmincnégy évesek közt pedig 46 százalék számára”.

Kiterjedt a kutatás az étkezési szokásokra is. Amikor a magyarok otthonon kívül étkeznek, legnagyobb részük, 43 százalékuk hagyományos éttermet szokott választani. Második a gyorsétterem az említések arányának rangsorában. Utána bevásárló helyeken működő vendéglátó egység (30%), majd utcán át árusító hely következik (21 %). Hazánkban a gyorséttermek kedveltebbek, mint Európában átlagosan. Amikor ugyanis a magyarok otthonukon kívül étkeznek, 41 százalékuk szokott gyakran gyorsétterembe menni. Ezzel szemben harmincegy vizsgált európai ország átlaga csak 37 százalék.

„Ha a gyorsétteremre vonatkozó európai válaszok átlagát felosztjuk életkorok szerint, akkor figyelemre méltó különbségeket látunk” – tájékoztat Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. – „A 30 évesnél fiatalabb korosztályok tagjai jóval az átlag felett választanak gyorséttermet. Kiemelkedik a 21-24 évesek 50 százalékos mutatója. Aztán a 30-34 évesek aránya 44 százalék, és onnan kezdve egyre kisebb számokat látunk. A 60 évesek és idősebbeknél már csak 21 százalék szokott gyorsétterem mellett dönteni”.

Hagyományos éttermet az európai válaszadók átlag 47 százaléka részesít sokszor előnyben, amikor otthonon kívül étkezik. Ennél a kérdésnél a 45 éves és idősebb korosztályok tagjainak mutatója haladja meg az átlagot. Kiemelkedik a 65 és afeletti csoport aránya, ami 62 százalék.

„Ha az esti vacsoraidőre gondol az Ön háztartásában, szokásait melyik állítás jellemzi legjobban?” Ezt a kérdést is feltették a Nielsen életstílusra vonatkozó globális felmérése során. Harmincegy vizsgált európai ország átlagában legelterjedtebb, 58 százalékos említéssel, hogy „legtöbbször otthon vacsorázom együtt a családdal”. Nálunk a vacsora családi körben 52 százalékos említéssel az európai átlagnál valamivel kevesebb.

Európában életkorok szerint az 58 százalékos átlagnál kisebb arányban szoktak otthon vacsorázni a családdal a 30 évesnél fiatalabbak. Legalacsonyabb a 21-24 évesek mutatója 48 százalékkal. Legmagasabb pedig a 35-39 éveseké 65, valamint a 30-34 éveseké 64 százalékkal.

Otthon tíz magyar felnőttből közel hat szokott (59%) kisebb-nagyobb gyakorisággal úgy étkezni, hogy közben nézi a tévét vagy telefonjának képernyőjét, esetleg zenét, rádiót hallgat. Arányuk közel áll az 57 százalékos európai átlaghoz. Legaktívabbak ilyen szempontból a franciák, hollandok és belgák 80, 73, illetve 70 százalékkal. Legvisszafogottabbak viszont a portugálok 27 és a törökök 31 százalékos mutatóval, majd a spanyolok és az olaszok következnek 41, illetve 43 százalékkal.

Ha a generációkat nézzük, akkor otthon evés közben a fiatalabb generációk tagjai közt is a többség használ különféle készülékeket. Arányuk korosztályonként 54 százaléktól 59-ig növekszik.  Viszont ez az arány a 65 éves és idősebbeknél valamennyi korcsoport közül a legalacsonyabbra, 48 százalékra csökken. Náluk már a többség előnyben részesíti étkezésnél a „technológia-mentes” környezetet.

Terrie Brennan azt mondja: „Amíg a fiatalabbakról azt szokták mondani, hogy szinte hozzájuk nőttek mobil készülékeik, addig a közfelfogás szerint szüleik és nagyszüleik nemzedékét zavarja  étkezésnél a médiazaj. Ezek a tegnapi előítéletek azonban a Nielsen felmérésének eredményei szerint már nem érvényesek. Mind több idősebb ember érzi magát otthon az egyre inkább technológia által vezérelt világban”.

„Azért fontosak ezek a kérdések, mert az étkezési szokások változnak. Ennek következtében sokan máskor, máshol, más élelmiszereket vásárolnak, mint a közelmúltban” – mondja Szűcs-Villányi Ágnes. – „De kiterjedt a felmérés a fogyasztók életstílusának más területeire is. Például a megtakarítási szándékokra vagy a jövőre vonatkozó tervekre. Szerepelt a kérdőívben a munkahelyek megítélése különböző szempontokból is, kezdve a fizetésekkel való elégedettségükkel”

Fizetésével a magyar dolgozók 33 százaléka elégedett kisebb-nagyobb mértékben. Pozitív véleményt a munkakörülményekről 54, kollégáikról, munkahelyükön a közösségi szellemről 55 százalék mondott. Az elégedett magyarok aránya a munkahelyhez kapcsolódó tíz tényező közül kilenc esetében alacsonyabb, mint az európai átlag. Viszont a magyar válaszadók az átlagnál kedvezőbben ítélik meg vezetőjük, főnökük elvárásait.

Ha a fizetésre vonatkozó válaszokat felosztjuk a különböző generációkra, akkor figyelemre méltó különbségeket látunk: Például fizetésével az európai válaszadók átlag 42 százaléka elégedett. De ez a felénél is nagyobb arányban jellemző a 20 éves és fiatalabb, valamint a 65 éves és idősebb munkavállalókra; 51-51 százalék. Legkevésbé pedig az 50-54 és a 45-49 évesek elégedettek: arányuk 35, illetve 38 százalék.

Európában átlagosan szintén a legfiatalabb és a legidősebb korosztály nyilatkozott legpozitívabban a munkakörülményekről. Előbbiek közül 73, utóbbiaknál 72 százalék az arány, miközben a harmincegy vizsgált ország átlaga 63 százalék. Itt is a 45-54 év közöttiek elégedettségi aránya a legalacsonyabb;  60 százalék.

Ugyanez a helyzet a munka és a magánélet egyensúlyánál: Kisebb-nagyobb mértékben kedvezőnek tartja az európai átlag 54 százaléka. Egyik véglet a legfiatalabb megkérdezettek 62, míg a legidősebbek 73 százaléka. Másik pedig a 45-54 évesek 50 százalékos mutatója. Az elégedett magyarok részaránya 45 százalék.

„Mi lenne az ön álommunkahelye, melyik területen dolgozna szívesen (vagy esetleg máris azzal foglalkozik)?” A magyarok legnagyobb aránya, 10 százaléka marketing/értékesítés/szolgáltatás vonalról álmodik. Utána pedig 8-8 százalék mondta az informatikát és a termelést.
Az európai válaszadók legnagyobb része, 7 százaléka viszont „álommunkának” az informatikát tartja. Ezt 9-9 százalékos arányban mondták a 24 évesnél fiatalabbak, valamint a 30-34 évesek. 8-8 százalék képviselte ezt a véleményt az informatikáról a 25-29, továbbá 35-39 évesek közül.

Európában második álommunkahely a marketing-értékesítés-szolgáltatás, átlag 6 százalékos említéssel. Itt legmagasabb a 35-39 évesek 8 százalékos aránya. 7-7 százalék vágyik erre a területre a 20 évesnél fiatalabbak és a 25-29 évesek közül. A 60-64 évesek mutatója 4, a 45-59 éves korcsoportoké egyaránt 5 százalék.

Forrás: Nielsen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum