2016. június 20.

KSH - A bevásárló turisták 90 százaléka Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezik, 2016. június

2016. I. negyedévben a külföldiek hazánkba tett utazásainak száma 12, az utazás során felmerült kiadások összege 7,8%-kal nőtt 2015. I. negyedévhez viszonyítva. A magyar lakosság 17%-kal többször utazott külföldre és 32%-kal költött többet. 

Az utasforgalmi szolgáltatások külkereskedelmi többlete 147 milliárd forint (470 millió euró) volt, 17 milliárd forinttal (60,1 millió euróval) kevesebb, mint 2015. I. negyedévben.

Magyarországra tett külföldi utazások

2016. I. negyedévben – növekvő látogatószám mellett – a külföldiek 12%-kal több utazást tettek hazánkba, mint 2015. I. negyedévben. A beutazások száma a vizsgált időszakban 1,2 millió utazással, 10,6 millióra emelkedett. Az egynapos utak száma 9,1, a többnapos utaké 21%-kal nőtt. A turisztikai célú utak száma a tartózkodási időtől függetlenül egyaránt bővült.

A beutazások több mint kétötöde szabadidős és üzleti célú, továbbra is jelentős az átutazási és vásárlási, kisebb részt a munkavégzési és üzletelési célú utak száma. A legnagyobb mértékben a turisztikai célú, ezen belül a szabadidős utak száma bővült (20 és 21%-kal). A vásárlási célú utak száma 17, a munkavégzési, üzletelési célú utazásoké 10%-kal emelkedett. Az átutazások száma szinte nem változott.

A szabadidős utak száma mind az egy-, mind a többnapos utazások esetében jelentősen, 12, illetve 30%-kal nőtt. Az egy napon belüli szabadidős utakon részt vevők 42%-a osztrák, 35%-a szlovák, 13%-a román, a többnapos szabadidős utakon részt vevők 21%-a román, 14%-a szlovák, 9–9%-a osztrák és német állampolgár volt.

A többnapos utazásokon részt vevő román állampolgárok száma az előző év azonos időszakához mérten közel háromszorosára emelkedett – elsősorban az üdülési, valamint a rokon- és barátlátogatási céllal érkezők számának növekedése miatt.

A beutazó külföldiek vásárlási céllal 2,4 millió utazást tettek, közel 90%-uk három szomszédos országból, Szlovákiából, Ausztriából és Romániából (37, 34, 17%) érkezett. A vásárlási célú utazások szinte teljes egészét (99%-át) az egynapos, ezen országok határ menti területeiről érkezők adták.

2016. I. negyedévben a külföldiek 2,8 millió utazást tettek az országon való áthaladás céljából. Az átutazások száma lényegében változatlan volt, ezen belül az egynapos utaké 1,6%-kal nőtt, a többnaposaké 5,7%-kal csökkent. Az átutazók 39%-a román, 5,8%-a német állampolgár volt.

Az egynapos beutazások száma megközelítőleg tizedével, 7,6 millióra nőtt. A résztvevők 89%-a a szomszédos országokból, főként Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezett. Ezen belül a szabadidős és üzleti célú – együttesen a turisztikai – utazások száma 13%-kal bővült, a nem turisztikai célú utak közül az utazások közel harmadát kitevő vásárlási célú beutazások száma 17, a munkavégző, üzletelő utaké 2,7, az átutazásoké 1,6, az egyéb, nem turisztikai célú utaké 7,8%-kal emelkedett.

A többnapos beutazások száma 21%-kal, 3 millióra nőtt – főként a turisztikai célú utazások 26%-os bővülésének köszönhetően. Ezen belül a szabadidős utazások száma közel háromtizedével emelkedett, az üzleti utazásoké 1,9%-kal mérséklődött. A nem turisztikai célú többnapos utak száma a munkavégző, üzletelő utak számának 44%-os emelkedése folytán összességében 2,9%-kal nőtt, minden más utazási cél tekintetében csökkenés volt.

Állampolgárság szerint többnapos utazásokat a legtöbben Romániából (645 ezer), Szlovákiából (428 ezer), illetőleg Németországból (287 ezer) tettek hazánkba. A külföldi beutazók a többnapos utazások 83%-át turisztikai céllal tették Magyarországra, ezen belül a szabadidős célú utazások aránya 75, az üzleti utaké 8,1% volt. A többnapos nem turisztikai célú utazások aránya 17, ebből az átutazásoké 9,1, a munkavállalói utaké 5,6% volt.

2016. I. negyedévben a Magyarországra tett külföld utazásokon részt vevők összesen 23,9 millió napot töltöttek hazánkban, 12%-kal többet, mint 2015. I. negyedévben. Az egynapos utazások esetében 9,1, a többnaposoknál 13%-kal nőtt a tartózkodás időtartama. A többnapos utazásokon részt vevők átlagos tartózkodási ideje 5,4 nap volt, 0,4 nappal rövidebb, mint 2015. I. negyedévben. A szabadidős utazások átlagos tartózkodási ideje 0,3 nappal 5,3 napra csökkent.

2016. I. negyedévben a külföldi látogatók 311 milliárd forintot költöttek Magyarországon, 7,8%-kal többet, mint 2015. I. negyedévben. Az év I. negyedévében az egy napra látogató külföldiek kiadásainak összege 92 milliárd forint volt, 7,5%-kal több, mint 2015 azonos időszakában.

A kiadások 40%-a a vásárlási, 24%-a a turisztikai, 17%-a a munkavégzési, 18%-a az átutazási és 2,1%-a az egyéb célú utazóktól származott. A bevételek növekedését mind a turisztikai, mind a nem turisztikai célú utazásokhoz kapcsolódó kiadások emelkedése eredményezte. Az átlagos egy fő egy napjára jutó kiadás összege 1,5%-os csökkenést követően, 12,2 ezer forint volt.

2016. I. negyedévben a több napra hazánkba látogatók 219 milliárd forintot költöttek, 7,9%-kal többet, mint 2015. I. negyedévben. Ebből a turisztikai motivációval érkezők költése 198 milliárd forint volt, melynek 84%-a a szabadidős, 16%-a pedig az üzleti utakhoz köthető.

A több napra turisztikai céllal érkezők kiadásai 8,6%-kal (ezen belül a szabadidős utak során kiadott összegek 12,6%-kal), a nem turisztikai kiadások 1,5%-kal bővültek 2015. I. negyedévhez mérten. Az egy fő egy napjára jutó költés értéke 600 forinttal, 13,4 ezer forintra csökkent.

A Magyarországra látogató külföldiek fogyasztási1 szerkezete időszakról időszakra nem mutat nagyobb változásokat, csupán néhány százalékpontos eltérések figyelhetők meg. Az egy napra hazánkba látogatók élelmiszerek és egyéb árucikkek vásárlására fordították kiadásaik túlnyomó részét (63%). A gyógyászati és egészségmegőrző szolgáltatásokra fordított összegek aránya az egy napra érkezők kiadásain belül 11%-ra nőtt.

A több napra látogatók kiadásaik 40%-át szállás és vendéglátó-szolgáltatások, 16%-át közlekedés, 14%-át egyéb árucikkek, 5,0%-át gyógyászati és egészségmegőrző szolgáltatások igénybevételére költötték. A turisztikai céllal érkezők költése kissé eltolódott az utazáshoz közvetlenül nem kapcsolódó kiadások felé. A szállás és vendéglátó-szolgáltatások aránya 2,6 százalékponttal csökkent, míg az egyéb árucikkeké 1,4 százalékponttal, 15%-ra nőtt.



Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja ide e-mail címét:

Kulcsszavak

2005 (34) 2006 (27) 2007 (114) 2008 (198) 2009 (160) 2010 (88) 2011 (179) 2012 (632) 2013 (716) 2014 (516) 2015 (600) 2016 (461) 4Life Direct (1) AAA (1) adalékanyag (1) adminisztráció (1) adó (3) adomány (1) Aegon (15) ÁFA (6) AGB Nielsen (58) AGNB (1) agrárium (71) Agrármonitor (5) ajándék (16) akciók (6) akciós újság (5) AKI (10) albérlet (6) Aldi (3) alkohol (18) állás (19) állat (11) alma (1) AMC (5) Amerika (5) Antenna Hungária (1) ÁNTSZ (2) Aon Hewitt (4) árak (231) arculat (1) árérzékenység (2) árpa (1) Artisjus (2) ASI (1) ásványvíz (14) Atradius (2) Auchan (1) Ausztria (8) autógumi (6) autógyártás (1) Autókölcsönzés.hu (3) bab (1) Balaton (4) bank (18) bankkártya (33) Bankmonitor (8) Banknegyed (1) Bankráció.hu (1) bárány (1) barát (3) baromfi (8) BDO (1) befőzés (1) befőzőszer (1) BellResearch (4) benzin (19) benzinkút (3) bér (1) bérlés (1) beruházás (20) betegség (6) bevásárlóközpont (5) BGE (2) BGF (5) BGYH (1) BIEF (1) bio (8) Bisnode (17) biztosítás (58) BKF (1) BMI (1) Bookon (1) bor (27) Borháló (1) borjú (1) Bormarketing (1) Bosch (11) Boston Consulting Group (1) Bridge Budapest (2) Bridgestone (2) BTH (1) Budapest Alapkezelő (1) Budapest Bank (16) Budapest Barátai Együttműködés (1) Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (1) Budget (1) Burger King (1) burgonya (5) bútor (1) búza (2) büfé (1) C und A (1) cafeteria (1) Carat (3) CBA (1) CBRE (3) CD (2) cékla (1) cereália (2) Cetelem (1) CIB (12) CIG Pannónia (5) cigaretta (1) címke (3) Cinema City (1) cipő (1) citromlé (1) ClientFirst Consulting (8) CME (1) CMO Club (1) Coaching Team (1) Coface (3) Cofidis (12) Colliers International (1) Conness (1) Continental (2) convenience (1) Coop (1) Cora (1) Corvinus (6) CP Contact (1) cukor (2) cukorka (3) családok (26) CSAPI (1) CSD (1) Csehország (5) csokoládé (18) csomagolás (10) CSR (2) DasWeltauto (3) Datahouse (4) DE (40) decilisek (1) Deloitte (13) Devise (1) dezodor (5) diák (8) Díjnet (1) DIMSZ (3) diploma (6) direkt marketing (3) diszkont (5) divat (1) dízel (5) dm (3) dohányzás (9) drogéria (3) Dun and Bradstreet (1) Duna House (22) easyJet (2) Ecostat (1) édesítőszer (6) édesség (22) Édességgyártók Szövetsége (2) Educatio (1) egészség (41) egészségügy (19) EgoMedia (1) EIU (1) EJMSZ (1) EKB (1) eladáshely (2) elégedettség (1) élelmiszer (512) élelmiszer-biztonság (5) életmód (4) ELTE (2) Emirates (1) EN (8) energiaital (11) Energiaklub (1) eNet (1) ENSZ (1) EOS (1) eper (1) építőipar (49) Epson (1) Ernst and Young (1) Erst and Young (3) Erste Bank (3) Erzsébet-utalvány (1) esemény (12) ételízesítő (1) Étkezési szokások (16) étolaj (3) EU-OSHA (2) EUFIC (1) Európa (78) Európai Unió (186) EY (4) Fanta Trendriport (4) FBAMSZ (1) felnőttek (6) felvásárlási ár (6) Femina Media (1) fenntartható fejlődés (2) férfiak (22) fesztiválok (6) FHB (3) fiatalok (91) FIVOSZ (2) fizetés (27) fmcg (16) fogamzásgátlás (1) fogkefe (3) fogkrém (3) foglalkoztatás (88) fogyasztás (146) fogyasztó (8) fogyókúra (4) Food Network (1) Ford (4) Formatex (3) főzés (2) Franciaország (1) Free Association Research (1) friss húskészítmények (9) Fundamenta (2) funkcionális élelmiszer (1) futár (1) fürdők (2) fűszerek (4) FWI (1) gabona (13) Garantiqa (2) gasztronómia (2) gazdaság (35) gázellátás (2) gázolaj (7) GDP (28) Gemius (2) GÉMOSZ (3) Generali (19) Genertel (5) GeoMarketing (1) GfK (295) GKI (15) GKI-EK (1) GKIeNET (2) Goodyear (2) grafikon (12) Grayling (1) Groupama Biztosító (3) Groupama Garancia (6) Growth Reporter (1) GVH (2) gvi (2) GVI (5) gyártók (3) gyerekek (44) gyógyszer (8) gyógyszertár (2) gyümölcs (20) gyümölcsjoghurt (2) gyümölcslé (10) hal (8) Happybox (1) Használtautó (9) Hay Group (2) házasság (2) háziállat (1) háztartási papíráruk (5) háztartási vegyiáru (25) háztartások (141) Háztartáspanel (36) HB (1) Head and Shoulders (1) Hegyközség (1) Hipercom (1) hipermarket (6) hírnév (1) HOA (1) Horvátország (5) Hotel.info (1) hulladék (3) hús (9) húskészítmény (9) húsvét (22) Húsvét (4) Hússzövetség (1) hűtőgép (3) IAASTD (1) IAB (2) IBM (2) idősek (27) IJ (1) Ikea (1) IKSZ (1) IKT (1) ILO (1) IMAS (1) import (1) Industria (1) infláció (41) infografika (34) informatika (2) Infrapont (1) ING (4) ingatlan (54) Ingatlan.com (10) Ingatlannet (1) innivaló (2) innováció (6) internet (9) intervenció (1) Intrum Justitia (1) Invitel (1) ipar (100) IPF (1) Ipsos (79) iroda (10) iskola (11) játék (4) Játéknet.hu (1) jeges tea (2) jégkrém (7) Job (1) Jobinfo (2) Jobline (4) Jófogás (2) joghurt (6) jóllét (3) jövedelem (52) juh (3) K and H (2) K+F (11) KandH (14) Kantar Media (9) kapcsolatok (2) káposzta (2) karácsony (37) Karácsony (18) karalábé (1) karfiol (1) kávé (14) Kearney (1) kecske (2) kefír (1) keksz (4) Kelly Services (5) kenyér (5) képzés (21) kerékpár (5) kereset (66) kereskedelem (216) Kereskedelmi Analízisek (11) kereskedelmi márka (39) kereskedő (1) kertészet (1) KesH (5) kézápoló (2) kiadások (23) Kidcomm (1) Kirowski (1) kiskereskedelem (44) kiskereskedelmi cenzus (7) Kiskereskedelmi Index (184) KISOSZ (1) Knauf (2) Kód (9) kommunikáció (4) Konferenciajegy.hu (1) konzerv (1) Kopint-Tárki (8) korfa (3) kormányzat (2) kozmetikum (28) könyv (3) könyvtár (1) környezetbarát (10) környezetvédelem (10) körte (1) középkorúak (1) közétkezés (1) közlekedés (19) közterület (3) KPMG (3) KSH (1549) kukorica (4) kultúra (11) KutatóCentrum (20) Kutatópont (14) külföldiek (15) lakás (128) Lakásfókusz (1) lakos (13) láncok (10) láthatatlan (1) Laurus (1) Leaflet Monitor (1) Lealkudtuk.hu (1) LeasePlan (4) légkondicionáló (1) lejárati idő (1) lencs (1) Lengyelország (1) létminimum (3) létszám (1) LG (1) Lidl (2) lisztérzékeny (1) lízing (2) Lízingszövetség (2) LLP (1) Lufthansa (1) MABISZ (10) macska (1) MAF (1) magyar (10) Magyar Fürdőszövetség (2) Magyar Látszerészek Szövetsége (1) Magyar Posta (1) Magyar Turizmus (8) MAHASZ (1) mák (1) MAKSZ (1) Manpower (5) margarin (2) marhahús (4) márka (24) márkaérték (1) márkahűség (5) marketing (8) Masmi (1) MasterCard (21) MÁSZ (1) Match (1) Matehetsz (1) MATESZ (1) MCC (1) MDOSZ (4) média (43) MediaMarkt (1) Mediameter (7) Medián (19) MédiaQ (2) megfázás (1) megyék (1) MEKH (3) melegvíz (1) MEME (4) MentorFM (1) Mercedes-Benz (1) Metropolitan Egyetem (1) méz (1) MGE (12) MGKKE (1) MHM (1) mi (1) MI (10) mikulás (12) MillwardBrown (2) minimálbér (4) MLE (5) MMC (1) MMOSZ (1) MNÜA (1) mobil telefon (11) mosogatószer (2) mosószer (1) mozgás (3) mozi (4) MRSZ (8) MSZÉSZ (5) MSSZ (1) MTA (1) munka (53) munkanélküliség (76) munkavállalás (106) műszaki (19) müzliszelet (1) Nagy-Britannia (2) Nagybani Piac (2) nápolyi (2) napozás (2) napraforgó (2) NEI (1) nemek (2) Németország (24) Nemzeti MédiaAnalízis (3) nemzetközi (7) népesség (103) népszámlálás (48) Nespresso (1) Nestlé (7) Netrisk (7) nevek (1) Nielsen (380) NMFR (1) NMHH (3) NOK (1) nonprofit (1) nők (56) NRC (32) nyaralás (30) nyelv (1) nyelvvizsga (6) nyersolaj (1) nyomtatás (1) nyugdíjasok (31) nyúl (1) OECD (4) OEI (2) OÉTI (3) OFE (1) OGYEI (13) OIaszország (1) oktatás (23) október (4) olaj (2) olimpia (5) OMV (2) online (2) Open Communications (1) Opten (18) Oroszország (2) ORTT (1) orvos (5) orvoslátogatók (2) OTC (9) OTP (12) Otthon Centrum (10) Otthontérkép (2) öblítő (1) ökotermékek (2) öntözés (1) ÖPOSZ (2) ötven felettiek (1) P&G (1) pálinka (1) pályázat (3) paprika (2) paradicsom (2) patika (3) PBA (1) péksütemény (4) pelenka (1) penetráció (1) pénzügy (176) Penny Market (1) petrezselyem (1) pezsgő (5) piac (3) piackutatás (18) Piackutatások.hu Pro (10) Piackutatók Éjszakája (2) PISA (2) piskóta (2) plakát (2) pmsz (4) POS (1) ppt (2) PR (7) PR Herald (1) praliné (2) PricewaterhouseCoopers (2) Primer Prevenciós Orvosi Egyesület (1) Procter and Gamble (1) Profession (20) Profi (1) Progresszív magazin (16) Promo Data (2) promóció (1) Provident (1) PS:PRovocative (1) PTE (2) puszdeli (1) PwC (8) rádió (21) rágcsálnivaló (2) rágógumi (1) Randstad (23) Reál (1) reggeli csemegék (2) Regio (1) régiók (5) Regus (5) reklám (99) rendezvény (4) Research International Hoffmann (1) retek (1) rizs (2) Roland Berger (1) Rondo (1) Roper Jelentés (5) rovarirtó (1) rovarírtószer (1) rozs (1) ruházat (4) sajt (8) sajtó (6) sampon (2) Samsung (2) Sanofi (1) Sanoma (3) sárgarépa (2) SCA (1) Scale Research (1) Scottwork (1) sertés (3) sertéshús (3) sertészsír (2) Sharp (2) Shell (1) Shopper Insight (3) ShopperTrends (7) Shopping Monitor (5) Sikertermék (1) Sodexo (1) sör (23) Spar (1) sport (6) SSC (2) Statistik Austria (1) statisztika (2) STR (2) Stratégiai Levél (2) stressz (1) Suzuki (1) Svájc (1) szabadidő (7) szabadság (1) szájvíz (1) Szallas.hu (2) Szállás.hu (5) szállítás (30) Szállodaszövetség (10) szaloncukor (11) szalonna (1) számítógép (4) száraz tészta (3) szegmentáció (1) szélenergia (1) személygépkocsi (89) szemkamera (1) szemüveg (1) szennyvíz (2) szépségápolás (1) szeptember (1) szerszámgép (1) szeszes italok (1) szeszesital (1) szilveszter (2) Szinapszis (51) színház (1) Szlovákia (4) szója (2) szolgáltatás (46) Szonda Ipsos (22) szórakozás (3) szőlő (2) szörp (2) szponzorálás (4) szupermarket (4) Takarékbank (3) TakarékPont (1) takarítás (2) támogatás (4) tanulás (8) tanulmány (46) táplálkozás (37) táppénz (1) Target (1) Tárki (51) társadalom (15) távfűtés (1) távközlés (2) távmunka (7) taxi (3) TCC (1) tea (7) TED (5) tej (14) tejföl (1) tejpor (2) tejtermék (11) Telenor (1) település (16) termékenység (1) termőföld (3) Tesco (1) testápolás (22) testápoló (4) testsúly (3) tészta (3) Tetra Pak (4) tévé (33) tévénézés (56) TGI (1) tisztítószer (3) tizenévesek (14) TNS (18) TNS Hoffmann (12) TNS Media Intelligence (8) tojás (5) TOP (1) Travel Channel (1) Trend (2) Trend International (1) Trenkwalder (4) Trezex (2) TripAdvisor (1) Trivago (3) turizmus (161) Turizmus Online (1) túró (1) tusfürdő (2) tüzelőanyag (1) Uber (2) uborka (2) újrahasznosítás (1) Unicef (1) Unicredit (3) Unilever (1) Union Biztosító (7) UPC (1) utazás (14) üdítőital (11) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (3) ügyintézés (1) ügynökség (2) üzletek (28) üzletválasztás (9) vaj (6) vállalat (99) vállalkozás (47) válság (14) vándorlás (5) vásárlás (141) vásárlóerő (12) Vásárlóerő Index (5) vendéglátás (22) verseny (5) video (9) világ (22) villamos energia (8) virsli (6) Visa (1) Visegrádi országok (7) víz (3) Vodafone (1) vöröshagyma (1) vöröshús (1) Weber Shandwick (2) Weltauto (2) Whitereport (1) Wiz Air (1) Workania (19) WWF (1) zab (1) zeller (2) zene (4) zöldség (17) zsiradék (1)

Piackutatások Archívum